Nieuwe aanwinst,coctailwatch/

Dit is een zgn. Coctailwatch(zogenoemd naar het orloge van Borel,die als eerste dit soort transparante horloges op de markt zou hebben gebracht) van Zentra.Niet erg geliefd,onterecht komt mij voor.(Helaas kan ik geen foto plaatsen omdat het de eerrste keer is dat ik op de vernieuwde site kom en nergens een verwijzing zie voor het plaatsen van een afbeelding,ik zoek verder).
Vriendelijke groet,
RM>

Op de button upload klikken… Dan kun je een plaatje toevoegen!

Ben namelijk wel erg nieuwsgierig!!

Het spijt,ik kan nergens vinden hoe ik het bericht kan bewerken en de upload button heb ik de eerste keer niet gevonden.Ik moet zeggen de nieuwe site is er niet gebruiksvriendelijker/duidelijker op geworden,maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.

Heb inmiddels de knop gevonden en een nieuwe topic gemaakt,de bewerkingknop heb ik dus nog niet gevonden,excuus,

1 like

Onder je bericht staat een potloodje. Daarop klikken en je kan wijzigen. Is volgens mij wel tijdgebonden.

Handleiding: http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/425/a6dd7f90df628e9f.pdf

Gevonden,bedankt!

Mijn beste,

Vol verwachting klopt ons Horloge-Hart!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

2 likes

Gaaf ding zeg! Nooit eerder tegengekomen. AS 1240 uurwerkje zo te zien.

Mijn beste,

Een heel apart horloge!! Met een unieke uitstraling welke nog lang zijn charme zal bewaren.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Kun je iets meer vertellen over het caliber AS 1240 aub?

Niet echt veel. AS (Anton Schild) was een Zwitserse fabrikant die aan enorm veel merken uurwerken heeft geleverd. Deze heeft een kenmerkende vorm van de raderkloof, deksteen voor het ankerrad en Incabloc schokbescherming.

Ik zou zeggen eind 40, begin 50.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1240

Top bedankt,ik had al geprobeerd hem te vinden maar was mij niet gelukt.

Zag zo een doorzichtig horloge van Boreling op 2de handschoenen. Be te koop staan. Bieden vanaf 300 stond erbij. Wel leuke vintage horloges.