Nieuwe aanwinst Constellation & Oude bekende

Ik kreeg van de week een Omega Constellation binnen waar ik erg van gecharmeerd ben.
Dit model Piepan met stalen kast en gebogen lugs vind ik persoonlijk een van de mooiere Constellations en dit is dus een blijfertje.

Terug van horlogemaker , de Seamaster120 die ik direct na binnenkomst ter reparatie heb weg gebracht voor een nieuwe kroon , voelt dus ook nog btje als nieuwe aanwinst en ook deze krijgt mooie plaats in eigen collectie .

foto’s :

Ja die vroege Constellation’s zijn prachtig (tu)
Ik kan me voorstellen dat dat een blijvertje is,
ik koester die van mij ook die overigens een
"normale" wijzerplaat heeft.

Zo’n SM 120 zie je niet vaak en is ook een plaatje (tu)
De kroon lijkt op de kroon van mijn Dynamic chrono, ze
zijn eigenlijk te groot en daardoor kwetsbaar op de
schroefdraad. Dit volgens Simon van W&V, door de grootte
zet je gauw teveel kracht bij het vast schroeven…

Veel plezier er mee/van!

mvg

Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen, werd het de Connie!

Van harte en heel veel draagplezier met beide!

Prachtig die Constellation, de SM natuurlijk ook.

bedankt voor de reacties , wat betreft de kroon klopt jou verhaal , ook bij mij had de kroon een probleem met het schroefdraad waardoor je de wijzers niet meer kon verzetten , horloge heb ik dan ook als defect gekocht voor schappelijk prijsje ,nieuwe orginele kroon was lastig te vinden en behoorlijk duur maar vind hem wel mooi staan zo’n grote knop.

De Sm120 was een erfstuk van de persoon waarvan ik hem kocht en is helemaal vanuit Nieuw Zeeland hierheen gereist om nu veilig en geolied in mijn collectie te belanden.

Heel mooi JG, erg mooie horloges.
Ik heb je al gefeliciteerd, maar bij deze nog een keer.

Groet,
Martin

ps alleen nog een mooie dikke mesh band op de 120 :wink:

:} Wat mooie :)-D:~
Iwan

seamaster ia niet echt mijn smaak. Constellation is toch wel een van de mooiste modellen die ik ooit heb gezien. Is al een tijdje een grail van me…