Er is in het verleden wel eens een post over dit horloge geweest, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Het horloge dat ik op Ebay heb gekocht is NOS (whatever that may be, zie recente post). Copernicus is nu een Pools merk, maar ik denk niet dat dit horloge daar vandaan komt. Volgens de website zijn ze pas sinds 2009 actief http://uk.copernicus-watch.pl/collections/
De Copernicus Spaceliner zou veel gemeen hebben met de Atlantic Worldmaster 
en een oudere Revue Thommen handwinder.
Alle drie gebruiken een niet veel gebouwd (enkele honderden heb ik begrepen) Unitas 6300N uurwerk. Dat uurwerk wordt ook ingebouwd in de recentere Jaques Etoile Metropolis.
Nu naar de Copernicus.
De diameter (zonder kroon) is 38mm, dikte 10mm. Acryl glas dat bol is. De wijzerplaat is zwartgrijs, met een lichte vorm van sunburst (of Sonnenschliff, zoals onze Oosterburen zeggen). De wijzerplaat bevat nogal wat tekst, maar is verder door het ontbreken van strepen oid toch vrij rustig. Een bijzonder accent geeft de centrale sekondenwijzer met rode punt. De lume heeft niet veel kracht meer (bewijs voor NOS?).
De achterkant lijkt toch wel heel sterk op de Revue Thommen.
Het uurwerk is koperkleurig.
Al met al in mijn ogen een mooie dresswatch, maar ook als dagelijks horloge te dragen.
Een bijzonder Unitas uurwerk, Swiss made en dat voor een belachelijk lage prijs.
Groet Roelof
Ziet er goed uit hoor.
proficiat!
Netjes en een mooi uurwerk! Maar wat een futuristische naam 
Dat ziet er goed uit Roelof!
Leuk om met een toch wel exclusief horloge rond te lopen.
Het ziet er inderdaad om de vorige posten te beamen zeer serieus uit.
Veel plezier ermee!
mvg Leetje
Die naam is inderdaad zeer merkwaardig. Ik heb geen info kunnen vinden hoe die tot stand is gekomen. Heeft iemand een idee?