Nieuwe Aanwinst: custom made horloge box

Bij tien weken op gewacht, maar uiteindelijk ist ie daar: mijn nieuwe/eerste horloge box voor meer dan één klokkie. :slight_smile:

Via Etsy bij een Portugees genaamd William deze kist laten maken. Alle wensen konden gemaakt worden.

Ik zocht een strakke licht eiken box met leer afgewerkte deksel en met leer beklede binnenkant. “Dat kan meneer”, levertijd zou vier weken bedragen… Vanwege Covid en de Brexit kwam er vertraging op de lijn. Nu denk ik zelf: wellicht had mijn vriend in Portugal al kunnen anticiperen op beide gebeurtenissen (niet dat we nu ineens geconfronteerd zijn met de corona-miserie en het uittreden van de Britse vrinden).

Communicatie is niet het sterkte punt van onze William, moest zelf vragen naar updates. Edoch reageerde hij wel consequent, waardoor het vertrouwen in een goede afloop bleef bestaan (had tenslotte de 300 ekkies al overgemaakt, jah das een beste som geld voor een kistje. Maar mijn overwegingen zijn geweest ; als er voor duizenden euro’s aan klokkies in gaan, verdienen ze ook een voor mij perfect kistje. Ik heb werkelijk het hele internet afgezocht voor een (nog betaalbaar) kistje en kwam uiteindelijk bij deze vakman terecht).

Genoeg gekwetst, tijd voor foto’s :point_down: De foto’s spreken voor zichzelf denk ik; ik ben uitermate tevreden met het resultaat! :raised_hands:

64 likes

Mooie doos, ziet er keurig uit!:+1:
Afgewerkt met leer zie je niet vaak.

2 likes

Prachtig, denk dat 'ie het geld en het wachten wel waard was!
En daarbij heb je iets unieks staan, dat is ook wel weer leuk!

Ziet er goed uit! :+1:t3:

1 like

De kussentjes zijn op maat gemaakt btw.

Mooi kistje, leuk en uniek kistje.
Ik ben nu ook een eigen horlogekist aan het maken, waarschijnlijk met een uitneembaar presentatie dienblad.

28 likes

Die is mooi! Fijne kleur blauw ook voor het leer. :ok_hand:
Ik zie ook dat je jezelf een max van 8 horloges hebt gesteld. Succes daarmee!
:+1:

1 like

Mooie doos, ik maak ook horloge boxen.
Voornml Panerai maar binnenkort ook voor andere merken.
Ook custom made.
Binnenkort ook met kwaliteits leer kussentjes
Paar voorbeelden;

43 likes

Kiekt eens, dat ziet er ook al goed uit!

1 like

Hehe, jah… :innocent:

1 like

Dat zijn ook verrekes mooie boxen.

2 likes

Welke merken ga je maken?

2 likes

Ach, dat viel wel mee.

Mooie doos!

1 like

Jah, daar had gekwátst moeten staan (zie ik nu pas) :roll_eyes: Kan m niet meer aanpassen.

Wil alles wel doen, als je kussentjes maakt is dat ook niet zo moeilijk.
Nu bij panerai snij ik precies de vorm met banden maat eruit. Gaat wel tijd in zitten, maar is ook wel weer cool om te zien

2 likes

Ik schrok even van de verschillende houtdiktes :astonished:
Gelukkig was het de uitsnede van de foto :wink:

1 like

Mooie aanwinst kunnen ze lekker samen slapen :joy::joy:

1 like

Hehe, jah het is allemaal even dik.

1 like

Mooi kistje hoor!

1 like

Met alle respect… 300 euro voor een blokkie hout. Die Portugees moet zich helemaal kapot gelachen hebben om die malle ‘Ollander… :joy:
Het is alleen maar om je horloges op te bergen.
Op Ali staan prachtige kissies voor een paar tientjes.
Maar goed. Dat ben ik … :wink:
Toch veel plezier ermee :+1:t3:

2 likes

Chic!

1 like