Nieuwe aanwinst: Damasko DA37

Eerlijk zeggen dat ik voorheen niet zo’n fan was van Damasko. Vond ze wel mooi, maar een beetje een Sinn rip-off. Totdat ik de DA37 zag. Eigenlijk een moderne flieger maar wel een met een full-lume wijzerplaat. Bij mijn weten zijn er niet veel merken die dit nu nog aanbieden. Ik vind hem in ieder geval supercool! Ben wel blij dat ik de zwarte niet heb besteld. De cijfers zijn namelijk licht glimmend en volgens mij staat dit redelijk raar met een matte kast. En het blijft een laagje dus de kans bestaat dat het krast. Bij een zwarte kast zou ik me hier kapot aan ergeren.

Drie weken geleden besteld en nu binnengekomen. Damasko heeft sinds kort ook een dealer in Nederland: Bensontrade. Altijd handig om gewoon in het Nederlands te communiceren.
Vandaag binnengekomen en ik kan niet anders zeggen dat ik er onwijs blij mee ben. Ik ga nog een uitgebreide review schrijven samen met de DA36 die ik van Gerard te leen heb gekregen voor een poosje.

To be continued!!!

Hoop foto’s!

Kast is ijsgehard tot 60HRC

Mooie dikgedrukte tekst

Kast is helemaal gemaakt in Duitsland

Mooie stevige kroon

De afwerking van de kast is geweldig. Ik kom hier in de review nog op terug

Ik ben echt vreselijk jaloersX(. De DA36 staat bovenaan mijn verlanglijstje, de DA37 op plaats 2. Ik heb het geld alleen niet om hem aan te schaffen, maar ik denk dat ik hem aan mezelf cadeau doe als ik afstudeer (ik hoop rond december2011/januari2012). Ik heb zelfs de DA36 als bureaubladachtergrond nu. Maar aangezien het voor mij een vrij grote uitgave is, ben ik erg benieuwd naar je aangekondigde review. Ik heb me al behoorlijk verdiept in dit model, maar ik heb nog een vraag voor je:

Op de website van Damasko staat het volgende bij dit model: “Saphirglas, beidseitig entspiegelt, auf Wunsch einseitig entspiegelt, extrem kratzfeste Entspiegelung” Ik heb wel is negatieve verhalen gehoord over de ontspiegelde laag aan de buitenkant van het glas. Op youtube staat bijvoorbeeld een review waarin iemand aangeeft dat deze laag lastig te poetsen is. Mijn vraag, die je misschien kan beantwoorden: Kan je bij bensontrade ook verzoeken voor dergelijke opties doen? En wat is jou ervaring met deze laag?

Ik moet eerlijk zeggen dat de laag bij een zwarte wijzerplaat meer opvalt. Overigens krijg ik er watervlekjes makkelijk af, bij mijn Sinn UX is dat veel moeilijker.
IK denk dat als je bij Bensontrade vraagt of ie zonder coating kan dit geen probleem moet zijn, maar hij dan wel besteld moet worden.
Op de DA36 zitten een paar haarlijntjes maar volgens mij is deze door de vorige eigenaren ook goed gedragen.

Als er bij mij krasjes opkomen haal ik hem ook eraf, bij een witte plaat valt het sowieso niet op. Bij een zwarte plaat spiegelt alles gelijk meer.

Thanks voor de info. En mooie foto’s trouwens(tu)

Mooi strak desig, en prachtige foto’s (tu)

Veel plezier ermee,

Martin

gaaaaaaf (tu)

maar dat wist je al :slight_smile:

Blijft mooi (tu)

Ik heb ze beide gehad en moet zeggen dat de witte mijn altijd voorkeur had :wink:

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze karaktervolle klok.
Met name door de full-lume wijzerplaat, geeft deze Damasko je het plezier om de tijd ‘klokje rond’ met verve af te lezen!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi Tom!

Menno

Ook hier nog even; Gefeliciteerd en veel draagplezier!! (tu)

Van harte met dit mooi klokje(tu)

strak, mooi horloge (tu) veel plezier ermee.
staat ook op mijn verlanglijst, 'n mooie flieger.

Echt een topklok, ik hou ook van die full-lume wijzerplaat!

Mooie klok Tom!

Wat bedoel je met sinn rip-off?
Toch geen sinn imitatie hoop ik.
Ik heb zelf een sinn 856 s en 756 en zo te zien komen de damasko en sinn kast uit dezelfde fabriek (ik meen zelfs dat er een samenwerking geweest is?) met dezelfde kwaliteit zo te zien.
Doen niet voor elkaar onder lijkt me.
Zijn er verschillen in prijs tussen de merken?

gr Dirk

flieger63 Schreef:

Mooie klok Tom!

Wat bedoel je met sinn rip-off?
Toch geen sinn imitatie hoop ik.
Ik heb zelf een sinn 856 s en 756 en zo te zien
komen de damasko en sinn kast uit dezelfde fabriek
(ik meen zelfs dat er een samenwerking geweest
is?) met dezelfde kwaliteit zo te zien.
Doen niet voor elkaar onder lijkt me.
Zijn er verschillen in prijs tussen de merken?

gr Dirk

Nee, geen imitatie maar alles lijkt wel een beetje op Sinn. Nu valt het bij de DA37 nogal mee. Maar het doosje is bijna hetzelfde (zowel binnendoos als omdoos) en ook de handleiding is een A4tje en een plastic hoesje.
Damasko heeft vroeger de kasten voor Sinn gemaakt voor de 756. Na een conflict zijn ze uit elkaar gegaan en is Damasko voor zichzelf verder gegaan en is Sinn de eigen kasten gaan maken bij o.a. SUG (Sächsische Uhrentechnologie GmbH Glashütte). Dat is een bedrijf van Sinn zelf.
Geloof dat een Damasko wat duurder is als Sinn. De DA37 heeft een adviesprijs van 799 euro. De 656 is goedkoper maar heeft geen geharde kast. De 856 heeft wel een geharde kast maar heeft weer een GMT functie en is daardoor wat duurder.

mooie klok veel plezier er mee

Gefelici Tom! Vele plezier ermee!

ja prachtige klok, gefeliciteerd.

Dank je voor de uitleg Tom!

Wat een mooi horloge! Mooie strakke wijzerplaat ook. Veel plezier met het dragen van je nieuwe aanwinst (tu)