Nieuwe aanwinst, de 756

Zaterdag al opgehaald, maar nu pas tijd gehad om foto’s te maken.
Het is echt een prachtklok. Heb erg lang zitten twijfelen tussen deze en de zwarte uitvoering ervan.

Zwarte viel in het echt toch een beetje tegen. Het geheel had een wat goedkope uitstraling.
Moet wel zeggen dat de klok erg dik is. Toch wel een 14mm. Diameter is 41mm excl. kroon.
Gewicht is in combinatie met de band precies 100 gram.

Het tegiment is echt helemaal geweldig. Ben niet panisch voor krasjes nu. Toch heeft een pusher al een paar krasjes van het resetten van de chrono. Denk dat dit komt doordat er tegiment op tegiment komt en je hierdoor dus sporen krijgt.
De dealer zei dat hij eventueel hiervoor terugkon naar Sinn, maar Sinn zelf zegt dat dit erbij hoort. Het valt niet eens echt op, maar toch…

Ook de afleesbaarheid is echt super. Durf te stellen dat dit de meeste goede afleesbare chrono is.
Komt mede door het glas wat dubbel ontspiegeld is. Nadeel hiervan is wel dat je elk vuiltje erop ziet, en het niet makkelijk is schoon te wrijven. Beetje vocht moet er wel aan te pas komen.
Het nadeel voor sommigen is dat er geen lopende secondewijzer opzit. Ik vind dit echter meer een voordeel dan een nadeel. Vind het wel clean staan, zo zonder bewegende seconde.
Datum is ook duidelijke, en zit precies op een goede plek. Kroon is goed te bedienen en hij windt zeer soepel op.

De opties die erop zitten zijn wel grappig, maar niet noodzakelijk. Het tegiment is dus erg handig. Dat ie extreem antimagnetisch is, heb ik vrij weinig aan maar toch wel leuk om te hebben. Ook de capsule met kopersulfaar is wel een grappig optie, maar ik denk niet dat ik hier ooit mee ga zwemmen.
Deze capsule is trouwens afgedekt met een saffieren glaasje.

Het comment dat de urenwijzer te kort is, kon ik eerst wel begrijpen. Nu snap ik ook waarom ie wat kort is. De urenwijzer raakt het cijfer 3,6,9,12 net niet. Dit zal wel weer te maken hebben met de afleesbaarheid. Als ie langer was bedekt ie een stuk van het cijfer.

Ook de band is prima in orde. Ik heb gekozen voor een kalfsleren band met een grof stiksel.
Het is een Hirsch band (levert nu OEM voor Sinn, vroeger was dit Di-modell) die gewoon dik in orde is. Wel wat stug in het begin, maar begint nu al zachter te worden. Sluiting is ook mooi afgewerkt met Sinn erop.

Hier zijn de foto’s, hoop dat ze een beetje geresized zijn.
Lucien, jij nog hartstikke bedankt voor de goede tip!!!

Wat een mooi horloge! Kun je ook nog aflezen als je 80 bent! Veel plezier ermee!

van harte Tom.

Ik viel meteen voor de wijzerplaat van de 656. Toen de 756 uitkwam was ik echter een beetje teleurgesteld. Ik vind de wijzerplaat te druk geworden door de chrono hulpaanwijzers en -wijzerplaten. Het charme lag hem juist in het rustige en perfect afleesbaarheid van de 656. (Stom dat ik dat horloge verkocht heb…)

Ik las overigens onlangs ergens dat iemand de 756 zelf had aangepast. Met o.a. rode chrono-wijzers. Is ook fraai.

Heel veel draagplezier
Hans Mennink

Dat is een hele mooie, Tom ! Van Harte gefeliciteerd.

Alles een beetje goed verlopen, vermoed van wel, hé ?

Had ik toch wel een beetje gelijk, met die hoogte en de zwarte uitvoering. Altijd goed luister naar advies van oudere mensen :stuck_out_tongue:

Het glas van mijn Sinn 142 is ook 2 zijdig ontspiegeld, je moet erg voorzichtig zijn met schoonmaken anders krijg je hele fijne krassen in de AR coating. Die heb je te pakken voordat je het weet, dus voorzichtigheid is geboden.

Het schijnt dat er 2 soorten kasten van de 756 zijn vwb het tegiment. Ik weet niet meer precies hoe het zit maar ik meen dat een kast (de vroege ?) geheel getegimenteerd is en de latere ( de jouwe ?) alleen een oppervlakte behandeling hebben. De kasten schijnen van Damasko te komen, die ook een model hebben wat op jouw 756 lijkt.

Alles is goed gegaan hoor, was wel even zoeken maar uiteindelijk prima gelukt.
Hoogte is geen last voor me, hij is wel aanwezig laat ik het zo stellen.

Wat betreft die Series heb je er idd 2. Series 1 was helemaal ijsgehard tot 700 vickers. Dus geen tegiment. Die van mij is alleen de toplaag getegimenteerd tot 1200 vickers en de rest van het staal is 550 vickers. Het is echt niet zo dat die laag er echt op ligt, dus het eierschalen effect is teniet gedaan.

@ Nivelacuso, de 656 of de U1 wordt de volgende.
Die U1 viel me niks tegen. Wel groot, maar niet té. Erg gaaf, en ook de wijzers vallen best mee.

Sinn is te koop bij depots, en niet bij juweliers.
In Nederland is dit Horloge Platform in Den Haag.

Adviesprijs van de 756 is 1100 euro en de zwarte uitvoering kost 1140.

Echt prachtig Tom! Ik dacht dat je zo’n boring U1 of U2 wilde gaan kopen. Las net in een reply dat de U1 ook nog op je lijstje staat, vind ik een horloge zonder ziel.
Maar nu terug naar dit horloge, misschien wel het mooiste vliegniershorloge dat ik ken! Prachtig, dat ie geen gewone seconde heeft stoort me helemaal niet. Heel duidelijke en mooie plaat!
Wel een paar vragen. Als dit niet de zwarte is, hoe ziet die er dan in hemelsnaam uit? En wat is tegiment in hemelsnaam???

De zwarte is echt zwart, soort PVD.
Tegiment is dat een toplaag vanhet staal is gehard tot 1200 vickers.
Oftewel, je kunt er overheen proberen te krassen met een schroevendraaier, maar dit gaat je niet lukken.
Kleine gebruikerskrasjes behoren zo tot het verleden.

Ah, de kast is dan ook zwart. En heb je al geprobeert op dat tegiment ook naar behoren werkt? :smiley:

Kreeg er iig geen krasjes in met een spijker :slight_smile:

Gefeliciteerd Tom, das een hele mooie aanwinst, geniet ervan.

Ruud

mooie klok , aardig maatje en zeker goede afleesbaarheid, ben erg te spreken over de datum , kunnen een hoop merken nog een voorbeeld aan nemen.
omdat ie op de 4 zit kan gelukkig de 3 gewoon blijven staan , en de mee gekleurde achtergrond van de datum vind ik persoonlijk erg netjes.

alleen jammer dat er nu weer een klokkie op mijn lijstje komt te staan… dat vind mijn vrouw niks , moet ze nog vaker aanhoren “wat vind je nu van die … of die” , met ntuurlijk de overweging v/d prijs erbij , en dat valt bij deze nog mee gezien het horloge een nette prijs.

Het is natuurlijk best een hoop geld, maar als je ziet wat het horloge bied is het echt een koopje.
Ik zou niet willen weten wat een merk als IWC oid voor een model met deze opties durft te vragen.

Ik denk wel 3 keer zo veel.

Mooi Tom. Lekker leesbaar van op 10m. :smiley:

De kast van je Tag ziet er gelijk uit, foto’s gaan volgen.

Hallo Tom, ik heb de Sinn 856 met tweede tijdzone en ook tegiment deze is ook zeer goed afleesbaar ben er nog steeds blij mee, ik heb hem vorig jaar mei bij Gerard (horloge platform) gekocht en ik heb de Sinn 103 TI AR ingeruilt want chrono’s heb ik genoeg en ik wou weer iets anders.
Als het goed is loopt die van jouw ook zeer nauwkeurig moet je maar eens bijhouden de tijd, komt dat hij ook antimagnetisch is.

Geloof best dat ie heel nauwkeurig is, maar aangezien er geen secondewijzer opzit is dit moeilijk meten. Of ik moet de chrono 24 uur aanzetten.
Maakt mij verder ook niet heel veel uit.

Hier nog 2 leuke reviews wat betreft de 756 en 856.
Misschien dat dat wel mijn volgende wordt.

http://62.156.143.198/hefte/pdf/um_2004_01/UM_2004_01_056.pdf
1 nadeel valt er al af, de stalen band is inmiddels leverbaar.

http://62.156.143.198/hefte/pdf/um_2004_01/UM_2004_04_052.pdf

Ik koop er binnenkort een stalen band bij staat toch leuker vind ik…

Gefeliciteerd Tom, fraaie klok!

Ben heel benieuwd Freddy.

Heb weer zin om hem te gaan dragen!