Nieuwe aanwinst: de Gulfman

Naast mijn voorliefde voor mechanische horloge’s heb ik een zwak voor digitale G-Shocks. Eigenwijze klokken en praktisch onverwoestbaar.

Mijn nieuwe aanwinst, vers uit Hong Kong: de Casio G-Shock Gulfman GW 9100. Mijn eerste horloge met weergave van maanfase en getijden!

Met behulp van longitude en lunitidal waarden de weergave van maanfase en eb en vloed tijden. Verder tjokvol functies, dus een handleiding van meer dan 60 pagina’s, werkt ongeveer 10 jaar op 1 batterij, fantastic!

Titanium achterkant en titanium schroeven,Rust Resist staat er dan ook. Helemaal goed voor zo’n klein prijsje.

Hier een familie foto, met de G-Shock Frogman GW-200 Triple Crown Hawaii. Deze is helemaal gemaakt van titanium.

Binnenkort gaan wij op wereldreis, de G-Shock is dan ook een ideaal reismaatje.
Laat die waves maar komen!

Het zijn en blijven ruige horloges! Ik heb zelf een Mudman en een DW6900 en ben er erg blij mee.
Jouw nieuwe aanwinst mag er ook wel zijn, hoor! (tu)

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Kijk dit is nu een van de leuke dingen van dit forum. Echt alles komt langs en wordt doorgaans gewaardeerd(tu).
Veel plezier met dit redelijk onverwoestbare horloge.

Ik houd ook wel van die gadget watches. Erg leuk hoor. Ik heb nog niets digitaals maar het kriebelt altijd om er een aan te schaffen.

Mijn beste,

Proficiat, wel bekome het u!

Wat een KLOK en wat een verscheidenheid aan waarnemingen. Je zou er haast een tweede horloge bij om de pols voor doen om er de tijd mee af te lezen. Maar enfin.

Wat mij bijzonder fascineert is het feit dat je er ook de getijden mee kan aflezen.
Doch blijft bij mij de vraag rijzen hoe gaat dat in zijn werk. Bij ons aan de kust te De Panne is er ten opzichte van Oostende een verschil van ca. 50 minuten. Hoe berekend dit horloge deze verschillen??

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooie aanwinst, zal wel lukken om daar mee te gaan surfen.

En nu maar kijken of het allemaal klopt met de getijden en maanstand.

tjvreeken Schreef:

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Kijk dit is
nu een van de leuke dingen van dit forum. Echt
alles komt langs en wordt doorgaans
gewaardeerd(tu).
Veel plezier met dit redelijk onverwoestbare
horloge.

leuk aan dit forum ?? dit is het geweldige aan dit forum !

Ik vind digitale plastic horloges verschrikkelijk, maar ik vind het geweldig dat deze liefhebbers hiervan hier te vinden zijn!

veel plezier met je stoere aanwinst !

Bedankt iedereen voor de reacties. Het leuke met G-Shocks is je houdt ervan of juist helemaal niet, een digitale keuze :wink:

De getijdenweergave blijkt uitstekend te werken. Toch knap met maar 2 waarden die je eenmalig hoeft in te stellen: de longitude afstand vanaf de evenaar voor de plaatsbepaling en het verschil van het tijdstip dat de maan volledig in het zuiden staat en wanneer het hoog water is. Met een duidelijke uitleg op een wiki: http://mygshock.com/wiki/

Hoog water!

Toffe klok! Waar haal je zoiets vandaan?

mooi en stoer. Ik heb er geen verstand van, maar welke functies
zitten er zoal op?

Even off topic:
Gebruik je die Motorola dagelijks? Ik snap echt helemaal niks van dat toeste… tof horloge trouwens…

Groeten,

Stefan

Erg stoer en ‘manly’ zo’n G-shock. Ik heb er in mijn jeugd een gehad en die dingen zijn echt onverwoestbaar. Ik vind hem er verder ook gewoon mooi uitzien. En met alle functies die het horloge heeft heb je de komende tijd genoeg te ontdekken!

Veel plezier met je aanwinst en draag hem in goede gezondheid!