Nieuwe aanwinst: de Zeno Master Pilot X-Large Retro Chrono Bicompax

Wilde toch nog even een eigen thread maken voor mijn nieuwe aanwinst. Dat heeft hij toch wel verdiend. Helaas komt de kwaliteit van de foto’s nog steeds niet in de buurt van het horloge en doen ze hem geen recht, maar ja. The real thing blijft toch altijd het mooist he.

Master Pilot X-Large Retro Chrono Bicompax
L Vintage Timekeeper Chronograph (gold plated)

Case
diameter 44mm - thickness 17mm
gold plated stainless steel, polished, plane bezel ring, screw-in exposition back (skeleton), large double protected pilot crown, 2 large push buttons
shock resistant, antimagnetic, water resistant to 3 ATM (tested for DIN 8308, DIN 8310, DIN 8309)

Movement
Valjoux 7750 - high quality Swiss Made self winding
Chronograph with quick-set day and date
fine timing device and stop-second, 25 jewels, 28´800 vibrations per hour, Incabloc anti-shock system, antimagnetic, Nivaflex 1 spring, heavy metal ball bearing rotor, personalized oscillation weight, -42 hours power reserve, tight tolerance of adjustment, initial production since 1977

Glass
hardened mineral crystal (curved)

Dial
vintage black (c1), rose Arabic numbers and markers (polished), blue dauphin hands, Tachymeter scale on inner bezel

Band
brown padded genuine leather strap, engraved stainless steel buckle (gold plated), strap width 22mm

En omdat mijn eigen foto’s nog niet echt van hoge kwaliteit zijn, hier nog een paar van andere plekken geplukt:

Zal gauw nog een paar foto’s proberen te maken, o.a. van band en de achterkant.

Gefeliciteerd Baassie, en geniet ervan.

Ruud

Mooie combinatie met die band.

Ik moet zeggen dat de combinatie van zwarte dial en goudkleurige indices/wijzers voor mij niet werkt, maar da’s een kwestie van smaak natuurlijk. Gefeliciteerd met je aanwinst en heel veel draagplezier!

Dat is wel komisch dat je dat zegt, want ik vind dat nou juist zo mooi! Leuk hoe smaken kunnen verschillen. Een witte plaat had ook gekund, maar dat is weer wat ‘ouderlijker’ (weet even geen ander woord). Dit heb ik vanaf het begin in mijn hoofd gehad en ik ben er meer dan tevreden over. :slight_smile:

Baassie Schreef:

Dat is wel komisch dat je dat zegt, want ik vind
dat nou juist zo mooi! Leuk hoe smaken kunnen
verschillen.

En gelukkig maar, anders hadden we allemaal dezelfde klok om onze pols. :slight_smile:

Een witte plaat had ook gekund, maar
dat is weer wat ‘ouderlijker’ (weet even geen
ander woord).

Tsja, ik ben dan ook al 41… :wink:

Smaak verfijnt met de jaren! Net 28 geworden, dus ik heb nog even tijd om te leren :smiley:

Inhakend op dat we anders allemaal dezelfde klok om onze pols zouden hebben; ik zat me gisteren af te vragen hoeveel mensen in Nederland met mijn klok rondlopen. Denk toch niet zo heel veel…

Fijne gedachte :wink:

Gefeliciteerd !

Mooie klok hoor Baassie,maar je moet nog ff oefenen op fotos maken. Want op de andere 2 fotos komt hij een stuk mooier over…

van harte met je nieuwe aanwinst .(tu)

mooie klassieke chronograaf.
gefeliciteerd ermee, veel draagplezier.

groet Arno

Hele mooie klok, gefeliciteerd ermee! De foto’s zou ik trouwens nemen zonder flitser maar met langere sluitertijd en als het kan op statief.

Bedankt voor de tips, George. Een statief heb ik helaas niet en het grootste probleem is dat ik pas foto’s kan maken als ik laat thuis kom als het al donker is. Al het licht dat ik probeer bij te schijnen op de klok weerkaatst nogal en anders geeft mijn camera wel aan dat er weer te weinig licht is. Ga mijn best doen om er wat mooiers van te maken. :slight_smile:

Als je het horloge onder een lamp legt met een lampekap die een warme tint heeft, bijvoorbeeld bruin en je houdt een lange sluitertijd aan dan krijg je een hele mooie en warme foto.Deze twee heb ik gewoon op de eettafel gemaakt onder de lamp met een sluitertijd van circa 3 seconden. http://www.mijnalbum.nl/Foto-OVJPBPWQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4DINOUEA.jpg

Ben gek op een warme tint! :smiley: Nee, maar ik ga je adviezen ter harte nemen en (waarschijnlijk pas van het weekend) eens wat echt mooie plaatjes schieten.

je kunt beter eerst beginnen met het horloge schoon te maken , echt alle vingers afdrukken eraf.
en als je last heb van de spiegelingen van de lampjes , kun je beter 1 grote ipv allemaal kleine lampjes aandoen.
en dan wordt het een beetje zoeken naar de juiste hoek waaronder je de foto maakt , je kunt het beste gewoon wat meer foto’s maken en dan pak je gewoon de best gelukte…
je kunt natuurlijk ook altijd de foto’s bewerken , en daar kun je ook leuke effecten mee krijgen.

ik hoop dat je er wat aan hebt…

Ik denk dat ik ze zo ga bewerken dat hij op een Omega gaat lijken, seamaster :smiley:

Een mooi horloge, Baassie: leuk dat je gekozen hebt voor een zwarte wijzerplaat, die zie je niet zoveel. 't Staat 'm goed!

Gelukkig is het akkefietje met de chronograaf ook opgelost, kortom: veel draagplezier!

Ik ben ook een warme persoonlijkheid, vandaar die “warme” foto’s…dusss

ik ben benieuwd…