Nieuwe aanwinst deel II

Het was op een willekeurige doordeweekse werkdag dat ik in Almere liep, geen speciale wensen in m’n achterhoofd maar toch wel benieuwd of ze daar ook enkele juweliers hadden! (u kent het vast wel… :wink: )

De eerste juwelier die ik tegenkwam had niet echt veel bijzonders in de etalage, voornamelijk “mode-klokjes” dus daar was ik snel weg. Maar aan het eind van de straat liep ik tegen Sparnaai juweliers aan, die naam klonk me bekend in de oren. Ik dus even kijken en zag allemaal mooie, maar vooral dure horloge’s, Oris, Breitling, Zenith enz. Tot m’n oog viel op een uitverkoop-hoekje, daar lag een leuke Mechanische Citizen. Ik dus aanbellen en naar binnen gegaan. Goed 20 minuten later stond ik weer buiten met een mooi nieuw horloge in de tas!

Horloge is automatisch en zoals op de wijzerplaat vermeld heeft deze versie Sapphier glas

foto van de achterkant, leuk verguld uurwerk, wat erin zit weet ik niet, iemand een idee? Manufactuur? :smiley:

Maar dat was nog niet alles! Goed een maand later (eind Februari) surf ik over het internet en stuit op een Zeno Explorer! Ik was hier al een tijdje naar op zoek en had dus maar een topic geopend op het forum om wat meer te weten te komen:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,71259,71313#msg-71313

En bij puur toeval kom ik er een maandje later eentje tegen in Nederland! Kompleet met doos en papieren, sinds Juni 2007 dus nog helemaal nieuw, mijn geluk kon niet op. Direct kontakt opgenomen met de verkoper en na enkele mailtjes waren we er uit, horloge zou de volgende dag verstuurd worden, wat een service! (John Chan, bedankt nogmaals voor de vlotte afhandeling! (tu) )

Dit is de versie zonder Super-Precision en zonder Automatic op de wijzerplaat, er staat enkel Zeno-Watch Basel, dit is meen ik een van de latere versies, deze bevat ook een Eta uurwerk ipv een Miyota. Hier volgen wat foto’s:

De Citizen is net gewend aan z’n nieuwe onderkomen of er komt alweer een nieuweling in huis

de oudere Seiko komt ook even kijken wat er aan de hand is

even een groepsfoto met z’n 3-en

Bedankt voor het kijken.

Mooi trio, gefeliciteerd (tu)

Hey J-W,

Ziet er goed uit die Zeno! Duidelijk “geïnspireerd”, maar zo ziet de huidige Exp. er al lang niet meer uit, dus sch***! :wink:
Begint al een beetje een duidelijke lijn in je collectie te komen. Die citizen heeft een mooie band!

Wat een mooie aanwinsten! Die Citizen vind ik erg mooi

Groet,

Paul
Leeuwarden

Het lijkt wel de week van de triootjes ! :smiley:
Mooie collectie Jaap-Wim !

Keep on buying ! :wink:

Mooie horloges, vooral de Citizen (tu)

Vooral de Citizen is mooi. Gefeliciteerd met alle aanwinsten…

Leuk stel zo… De Citizen vind ik de leukste. Maar ik zie het al: hopeloos geval, reddeloos verloren, aangestoken door het horlogevirus. Komt nooit meer goed;).

Groeten, Tom Vreeken.

Mijn beste,

Zo te zien heeft je horlogeverzameling weer aardig het niveau bereikt van weleer.
Met name van deel 1 kan mij het Tissot horloge met stalen band het meest bekoren en van deel 2 is dat het Zeno horloge.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze mooie horloges. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

prachtig trio maar voor mij is de winner de citizen prachtige uitstraling
veel luister en trioplezier ,mischien groeit hier een prachtig kleintje uit hahahah gr hans

Heel mooi ! Ik kan maar niet bepalen of ik de Zeno of de Citizen mooier vind. Ik vrees dat ik nog een keer naar de foto’s moet kijken :wink:
Wat zijn de hoogte en doorsnee van de citizen, als ik vragen mag?

Dag allemaal en bedankt voor de warme woorden, Ben, ik heb het even opgemeten en de maten zijn als volgt:

breed: 36mm excl./39mm incl. kroon
hoog: 11mm
lug tot lug: 42mm
bandaanzet: 22mm

Dat zijn prettige maten voor een horloge. Van harte gefeliciteerd met je mooie aanwinst !