Enkele jaren geleden ben ik via dit forum bij mijn eerste mechanische horloge terechtgekomen, een Christopher Ward Malvern automatic. Die draag ik nog altijd met veel plezier! Ook leuk om te zien dat CW inmiddels behoorlijk is uitgebreid. Destijds was dit het enige model dat ze maakten, en via een gezamenlijke inkoopactie heb ik toen een aangeschaft.
Om mijn collectie uit te breiden met een iets minder dressy en sportiever horloge was ik al geruime tijd aan het rondkijken, vooral op dit forum. Het zoeken ging vooral richting duikers.
Via Seiko/Orient, Prometheus Jellyfish (net te laat, uitverkocht) OWC Milsub 5517 (lange wachttijd, onduidelijke prijs), Precista, Spork (niet helemaal wat ik wilde), Bernhardt en Ollech & Wajs ben ik uiteindelijk bij deze Deep Blue terecht gekomen.
Na een maand wachten heb ik hem nu eindelijk in huis Wat een bakbeest! Hij weegt bijna 250gr, iets anders dan de CW. Vooral de dikte van de kast is even wennen, hij laat zich niet echt onder overhemden stoppen. De diameter is natuurlijk ook fors, maar m’n pols kan dat wel hebben. Over de band had ik zo m’n twijfels, maar irl ziet het er prima uit.
Volgende week komt een Maratac Composite strap, voor de afwisseling
Het tritium ziet er super uit in schemer/donker!
Ik heb deze zomer getwijfeld over de sundiver,http://www.deepbluewatches.com/prosundi1k10.html of een dresswatch. Ik heb toen besloten voor een dresswatch te gaan, maar nu…
Maar ik moet eerst mijn Seiko SRP nog verkopen, voor ik wat anders kan kopen, dus er is (nog) niets aan de hand;)
Ik vindt het mooie horloges, en je ziet ze niet zo vaak.
De Maratac Composite strap is al aangekomen :). Ziet er goed uit! Bij de lugs is de band vrij dik, 5mm, maar verder is hij erg soepel. Het voelt aan als rubber, met een motiefje, en een zachte vulling. Hij draagt erg comfortabel en voelt degelijk aan.
De gesp is gepolijst, geborsteld zou mooier zijn. Maar eens rondkijken daarvoor!
De Maratac Composite strap is al aangekomen :).
Ziet er goed uit! Bij de lugs is de band vrij dik,
5mm, maar verder is hij erg soepel. Het voelt aan
als rubber, met een motiefje, en een zachte
vulling. Hij draagt erg comfortabel en voelt
degelijk aan.
De gesp is gepolijst, geborsteld zou mooier zijn.
Maar eens rondkijken daarvoor!