Nieuwe aanwinst: DOXA 750GMT

Beste mensen,

Het heeft even geduurd, maar eindelijk binnengekomen…

Een gebruikte Doxa 750GMT. Gebruikt erbij, omdat dit wel het horloge is met de meeste gebruikssporen die ik heb. Bijkomend voordeel… dan kan die bij mij ook in de vakantiecollectie.

Eerste indruk:

• loopt heel mooi
  • ondanks vele drukte, toch goed afleesbaar.
  • goede kastmaat
  • super band, echt de band die het best draagt (al heb ik een Isofrane ervoor besteld).

Kortom, ik ben er blij mee!
Ps. als iemand een adres weet waar ik deze kan laten opknapen (polijsten, kleuren vullen etc.), laat dan even weten!

De foto’s (sorry voor de veeg…):

Van harte! Ik vind hem supermooi.

Cool ding, wristshot?

Onwijs mooi ding! Wat voor soort GMT zit daar nou in? Eentje zoals in een Rolex waarbij de urenwijzer verspringt, of standaard ETA waarbij de GMT-wijzer verspringt (niet dat het wat uitmaakt voor mij, alleen maar een vraag).

Twee goede adressen: Wesselink en Vreeker in Alkmaar en Jan Ubels in Bredevoort (de Achterhoek), waarbij ik J.U. prefereer: zit in een leuke omgeving, heeft een prachtig atelier en vindt het niet erg als je even blijft kijken terwijl hij aan het werk is!

Draag 'm in gezondheid!

Menno

Een erg mooi horloge!

Echt een geweldig mooi merk dat Doxa! Nieuw vind ik ze wel erg duur moet ik zeggen, gebruikt kun je nog wel eens slagen voor een redelijk budget. Veel plezier ermee!

Eric

deze is wel leuk erbij

Doxa GMT SUB 750T Professional from Paul Martin on Vimeo.

ik moet alleen zeggen dat in de animatie het horloge tikt als een quartz ipv loopt…

Het uurwerk is nl.
“High grade 21 jewel self-winding Swiss made movement with hacking seconds, 28,800 beats per hour, based on the ETA 2893-2. Glucydur balance, Nivarox hairspring. Modified and decorated by DOXA.”

Best druk inderdaad, maar erg gaaf! Zo’n werkpaard mag wel wat gebruikerssporen vertonen toch?

De GMT is niet mijn favoriete Doxa, maar verder heel fraai (tu)

Very nice!

Geniet ervan!

Met vriendelijke groeten.

N.Visser.

Een super stoere klok, op de één of andere manier hebben ze allemaal iets vintage-achtigs, zal wel door de vorm van de kast komen. Heel mooi in ieder geval(tu)

gefeliciteerd ik ben gek op doxa … vind alleen de band niet zo mooi van doxa.

Ik vond de band ook niet supermooi, maar in het echt, is het wel iets wat erbij past. Maar wat me het meeste bevalt, is het draagcomfort!

Ha, eindelijk weer eens een Doxa die voorbij komt.
Mooie klok, veel draagplezier!

Gr,

Ron.

Mooi, Hans! Ik vind Doxa’s wel wat hebben, ook de band (tu)
Veel draagplezier gewenst!

Mooie, stoere klok. Wat is de kastmaat?

Proficiat!