Nieuwe aanwinst; droomhorloge Audemars Piguet Royal Oak 15300st

Beste Hf’ers , schrijf zelf niet heel veel hier maar vond het nu wel een keer leuk om eens een “nieuw aanwinst topic” te maken. En daar is ie dan ; Audemars Piquet Royal Oak met zwarte plaat en ref.15300st. ,zeker een droomhorloge wat al lang op mijn wensenlijst stond!

Zag het horloge voorbij komen in “AP only” , werd daar getipt en heb vrijwel direct daarna actie ondernomen om het horloge in Antwerpen te bezichtigen bij Westate Watches. ( kan Jeroen van @Westate zeker aanbevelen, top !! ) En erna een mooie inruil deal gedaan waar ik , om aan de fondsen te komen wel mijn Rolex GMT BLNR en OP 39 heb ingeruild maar geen spijt nog echt van (gelukkig ; )Hierover onder nog een kleine uitleg.)

Was al lang aan het zoeken naar een mooi , scherp exemplaar uit de laatste series (2011, 2012 was het einde van ref.15300) en deze nu eindelijk gevonden. Deze staan helaas niet vaak in Nederland te koop , en als ze te koop waren de horloges al snel verkocht, of boven budget of niet in de staat waarin ik de AP wilde hebben. Maar geduld wordt dus toch beloond!

Heb het horloge nu een week of 3 om de pols en kan niet anders zeggen dat ik het een onwijs mooi horloge vind; de ongelofelijk mooie band , de scherpe facetten , fantastische zwarte wijzerplaat met de Tapisserie Dial en de open achterkant maken het echt speciaal ! Wilde specifiek het 39mm model omdat deze in mijn ogen het mooist om de pols ligt. Kortom genieten tot nu toe😊.

Aanloop hier naar toe is is en was vooral het ongenoegen de laatste tijd in Rolex in het algemeen. Vind het ergens een fantastisch merk met iconische horloges en heb al vele modellen mogen geprobeerd of vaker gehad :grimacing:( mede door het flipperen en wisselen haha) maar kan de enorm hoge / soms belachelijke prijzen “grijs”en ook het niet uitkunnen leveren door AD’s storend worden. Is nu eenmaal een feit en zie dit ook niet op korte termijn veranderen m.i.
Begrijp dat er ergere dingen zijn in het leven, maar horloges en vooral het merk Rolex zijn nu al lange tijd een hobby van me en ik merkte dat ik daar al een tijdje soms geirriteerd over kon raken .

Sta net als zovelen al jaren op een lijst voor een Submariner maar denk dat S&C mij deze nooit gaan uitleveren helaas . Mooie praatjes in de winkel worden niet waargemaakt heb ik het idee, terwijl ik wel een klant ben bij ze met aankoopgeschiedenis en divers serviceverleden etc… Vandaar een keer een overstap naar AP om dat eens te gaan ervaren!!

Was niet de bedoeling om dit topic te schrijven om ook te gaan “zeuren” over Rolex maar dit zorgt er denk ik wel voor dat meer mensen verder gaan kijken naar andere merken , er zijn sowieso veel andere fantastische merken met ook hele mooie modellen…

Zal over een aantal weken weer een update geven hoe het tot dan bevallen is. (En ook een aantal nieuwe en betere foto’s)

Hier een paar pics van de eerste dagen !

248 likes

Knaller, kan niets anders zeggen. :star_struck:

wat zal ik zeggen: kwijl,kwijl :star_struck:

Poah, wat een fijn horloge. :ok_hand:

Geil ding👌

Onwijs mooi horloge, met zo’n icoon heb je geen Rolex nodig.

Past top op je pols :+1:

Cool!

Gefeliciteerd! Gaaf!

Zo dan. Wat een knaller

:star_struck:

Wow fantastisch mooi horloge!
Veel plezier ermee😉

Heel vet, daar kun je gerust een BLNR voor missen naar mijn mening. Al potje mee getennist ook?

1 like

Klopt :smiley:

Gefeliciteerd! Veel draagplezier :+1:

Yess, ik wil wel er gewoon mee kunnen tennissen , is toch een “sport”model :sweat_smile:

1 like

:flushed::heart_eyes::ok_hand:

Buitenbeentje, super :wink:

Topklasse!

Wow. Topklasse!

Prachtig :ok_hand:, gefeliciteerd :+1: