Nieuwe aanwinst Dubois 1785

Ja hoor heb hem binnen mijn nieuwe aanwinst,
Het is een Dubois 1785 dames horloge van schat ik ca 1930 gezien de stijl + bandje. Past precies in mijn collectie met dit soort horloges.

Heb hem echt voor een koopje want hij heeft 8gr - 14K goud, gewogen zonder het uurwerkje. Dus aan goud al ca 150 euro waard, en heb hem voor 132,- incl verzending.

Maar weten er hier mensen wat meer van Dubois 1785, ik heb wel hun website gevonden via google maar vind op de site en op google helemaal niets over dit soort klokjes van hun. Zou een horloge als deze nou nog een beetje verzamelaars waarde hebben naast die goud waarde. Niet dat ik hem weg doe hoor want vind hem veel te leuk.

Mijn beste,

Dit charmante Dubois horloge, zal menig damespols aangenaam doen twinkelen.

Alle informatie omtrent het merk Dubois, laat ik graag over aan de deskundigen die hier ook aanwezig zijn op het forum.

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ja inderdaad zal niet misstaan aan menig dames pols

Het stoffen bandje is nog wel origineel dus niet zo mooi om echt te dragen.

Daarom gaat hij ook in mijn verzameling in deze staat, want dat bandje hoort er echt bij vind ik

Gefeliciteerd met je aanwinst, het is niet mijn smaak… maar voor ieder wat wils!!

(tu)

Ik heb mij aantal jaren geleden op de dames horloges gericht, maar wel van voor 1940, eigenlijk omdat er zoveel variatie in de modellen is en de prijs vaak toch betaalbaar

mmpm Schreef:

Ik heb mij aantal jaren geleden op de dames
horloges gericht, maar wel van voor 1940,
eigenlijk omdat er zoveel variatie in de modellen
is en de prijs vaak toch betaalbaar

Ben nu wel nieuwsgierig geworden naar je collectie…

foto´s?? :wink:

Gefeliciteerd met de aanwinst!

Leuk dat er ook nog forumleden zijn die niet de gebaande paden bewandelen(tu)

Hallo

Is inderdaad een hele leuke tak van horloge verzamelen hoor, je komt echt bijzonder modellen tegen. En er is tenminste nog van alles te vinden.

Hieronder een voorbeeld van het pronkstuk in mijn collectie: