Nieuwe aanwinst, echter

Ik ben niet zo van de photoshoot… ik laat liever anderen het zware werk doen :stuck_out_tongue:

Ik vind em zelf erg mooi, ik heb dan wel de skeleton versie voorzien van dezelfde wijzerplaat. De achterkant ziet er bij dus iets meer versierd uit. Vind ik wel passen bij zo een sierlijk klassie horloge:
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=256224

Echter… wat heb je aan een klokje dat niet loopt :S
Hij loopt 2 minuutjes ofzo en stopt dan weer. De veer is goed opgewonden (is zichtbaar bij de skeleton versie), maar hij loopt alleen eventjes wanneer ik em even flink schud. Het lijkt bijna meer op een automaat dan een handopwind :smiley:
Maar weet iemand waar dit aan kan liggen? En hoe dit op te lossen (zonder meteen terug te laten sturen)?

Misschien een amateur klokkenmaker hier die iets kan doen?

als die van jou net zo stoffig was als die van de photoshoot, dan zou dat zomaar het probleem kunnen zijn…

terugsturen maar.

Ouch! Dat gaat me waarschijnlijk extra centen kosten :frowning:

Op WatchUseek vertelde iemand me het horloge even volledig op te winden, en om de kroon een paar keer in en uit te drukken.

Gisteravond even geprobeerd, dus toen ik vanochtend wakker hoorde ik een hoopvullend getik… En ja hoor,hij liep nog!

Maar toen viel me op dat de tijd onveranderd was. :?
De balans draait, 't ankerrad ook, de secondewijzer ook, maar de minuten en uren werken niet mee.

Weet iemand wat er nu weer mis is en wat hier aan gedaan kan worden?

Ik denk eigenlijk dat de uren- en minutenwijzer het eerder ook niet gedaan hebben. Het is me niet opgevallen, aangezien het klokje binnen 2 minuten ophield met lopen.

Helaas, hij moet nu retour. Verkoper blijkt welwillend mee te werken, dus ik hoop op een goede afloop.

Van waar komt ie Marnix ?
Is het een Parnis ?

Tja, da’s altijd een heel gedoe + extra kosten om het terug te sturen.
Om maar niet te spreken van hoe je het adres op de enveloppe krijgt, zodanig dat ie goed zal toekomen…

Ik heb er ook zo’n twee gehad, gelukkig beiden met goede afloop.

Hij komt uit uit Guandong (zuiden van China). En het is inderdaad een Parnis.

Niet echt top kwaliteit, met name bij de quality control, maar soms zitten er hele fijne tussen. Heb ook een Parnis Mini-Fiddy en die doet het weer prima.

Dus soms is het een kwestie van een beetje mazzel hebben. Maandag of dinsdag gaat ie retour.