Nieuwe aanwinst: Ecozilla Titanium

De Citizen Ecozilla is vaak voorbij gekomen en hoe vaker ik hem zag, hoe mooier ik hem vond. En toen ik hem toevallig bij een juwelier in de etalage zag liggen voor een mooie prijs, dacht ik “hebbes” en ben naar binnen gegaan om te passen.
Dit is echt een hele gave duiker en meteen de klok inclusief die geinige duikflesverpakking meegenomen.
De rubberen band die er op zit vind ik echter helemaal niks maar dat is geen probleem.

Thuis gekomen uitgepakt en eerst maar eens op de foto gezet in zijn natuurlijke omgeving.

De lume is ook goed met een mooi blauw kleurtje.

Vervolgens eerst maar een set lugadapters besteld bij Suppaparts om er een mooie leren band op te kunnen zetten en na een goeie week waren ze binnen.
Adapters gemonteerd en ze zien er trouwens keurig afgewerkt uit.

Intussen ook op zoek gegaan naar een mooie dikke leren band met een vintage uitstraling. Heel veel banden voorbij zien komen maar het waren allemaal zwarte en bruine banden dat de klok sloeg en niet wat ik echt zocht.
Een grijsachtige band zou volgens mij goed staan bij de titaniumkleur van de kast en de zwarte wijzerplaat.
Het forum bracht hier tenslotte uitkomst doordat Schmeink zuchtte onder zijn Landa-bandenverslaving en ik ben maar eens op de site gaan kijken.
Wel een poos getwijfeld of ik er wel een Landa-strap op zou doen want is dat niet een beetje overdone op een Citizen?
Maar wat een prachige banden maakt die man en ik heb er gewoon een besteld die vanochtend in de brievenbus lag. Snel op de Ecozilla gezet en volgens mij is de combinatie erg geslaagd met de Raw Denim band.
Ik ben er iig blij mee. X(


Bedankt voor uw aandacht en nu eerst een zwaar sjekkie. B)-

prachtige klok en een zeker net zo een mooi bandje 22 of 24 mm ?

nice !

ik zou bijna beroepsduiker worden :smiley:
Hoe hoog is zo`n ecozilla nu?
Ik vind het een erg stoer horloge!
Groeten,
Marijn

edit: dikkevingeraanslagherstel

Mooi ding houthakker, en door het titanium blijf je ook niet Onder water…

Groet
Herman

Dit blijft een geweldig mooie klok, echt een totaal ondscheidend ontwerp! Maar je moet wel een paar flinke polsen hebben, ik heb de stalen uitvoering gehad, ruim 18mm hoog en ik had het idee een kleine personenwagen om mijn pols te dragenX(

Die leren strap maakt hem nog geweldiger, dus geniet ervan!

Eric

Geweldige combinatie met die Landa strap!
Vind het ook een erg mooi horloge, maar wil hem eerst eens om mijn pols hebben om te kijken of de dikte niet iets teveel van het goede is.

Wat een bijzondere klok! Geweldig stoer ontwerp en met de Landa strap helemaal af.

Proficiat!

(tu)(tu)Helemaal super.

Van harte! Ziet erstoer uit met die band.

wilco Schreef:

prachtige klok en een zeker net zo een mooi bandje
22 of 24 mm ?

Bedankt. Band is 24 mm.

Marijn2 Schreef:

ik zou bijna beroepsduiker worden :smiley:
Hoe hoog is zo`n ecozilla nu?
Ik vind het een erg stoer horloge!
Groeten,
Marijn

edit: dikkevingeraanslagherstel

Een lekkere dikke 18,5 mm.

Inderdaad hoe langer je de EcoZilla kijkt hoe mooier je die gaat vinden (als je van duikers houd). Ik heb de stalen en nu de Titanium uitvoering. Maar de Titanium vind ik persoonlijk te licht aan de pols, ik houd nu eenmaal van een ‘brok gewicht’ aan de pols.

De Titanium uitvoering heb 1 keer thuis om de pols gehad voor het gevoel en ligt nu weer in zijn verpakking, btw indien iemand interesse heeft mag hij hem van mij overnemen is 100% nw.

Genesis

oke, dan is het zeker een flinke klok gaaf hoor

Houthakker Schreef:

wilco Schreef:


prachtige klok en een zeker net zo een mooi
bandje
22 of 24 mm ?

Bedankt. Band is 24 mm.

Ten eerste gefeliciteerd met dit beest.
Ik heb hem ook en bijna continue om.
Zelfs in titanium is hij nog redelijk zwaar.
Prachtige band, inderdaad veel beter dan dat rubber.

prettig weekend Lenno

lenno Schreef:

Ten eerste gefeliciteerd met dit beest.
Ik heb hem ook en bijna continue om.
Zelfs in titanium is hij nog redelijk zwaar.
Prachtige band, inderdaad veel beter dan dat
rubber.

http://i242.photobucket.com/albums/ff249/lennootje
/P1010894.jpg

prettig weekend Lenno

Deze foto van jou heeft me laten zien wat je er mee kan doen om het echt een mooi geheel te laten worden en daarom wilde ik graag een Ecozilla hebben.
Dus ik ben schatplichtig aan jou, Lenno. :~

Fantastische klok.

Doet bij mij twijfel toeslaan…

:slight_smile:

Veel draagplezier!