Nieuwe aanwinst: Edox Chronorally 1

Vandaag mijn nieuwe aanwinst ontvangen, een Edox Chronorally 1.
Was deze een tijdje geleden bij de plaatselijke juwelier tegengekomen en heb hem nu dan ook besteld.

Het horloge is vrij fors met 45mm maar draagt best comfortabel vanwege zijn niet te hoog gewicht en een goed aansluitende rubber band. De kast is van gematteerd staal en de bezel heeft een zwarte PVD coating. Het glas is saffier.

Ik ga dit horloge als dagelijkse klok gebruiken en hoop er lang plezier van te hebben.

Een plaatje (heb geen camera bij de hand dus even met de telefoon):

1 like

Nice!(tu)

Gaaf! Mooi sportief horloge, gefeliciteerd

Super (tu)
Geniet ervan :slight_smile:

Leuk… Nog een Lefty!.. Lefties zijn in tegenwoordig… zie ook de P1lot One… :slight_smile:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Mooie klok. Leuke dial en zwart met rood doet het altijd goed!

Proficiat, mooie klok!

Prachtig horloge, proficiat.

Is dit nu een automaat?

Dank voor de reacties allemaal.

Het is de quartz uitvoering, had ook graag de automaat variant gehad maar omwille van een aantal redenen deze genomen. Zo zitten bij de automaat de knoppen aan de rechterkant en bij een horloge van dit formaat heb ik daar last van. Maar ook een hele belangrijke, de prijs ervan is het dubbele en dat vind ik dat weer wat té, om iedere dag te dragen onder alle omstandigheden.

Mooie, sportieve klok!

Mooie klok. Aparte lay-out van de subdials, of komt dat door de hoek waaronder de foto is genomen? Valjoux 7750?

Oom Piet Schreef:

Mooie klok. Aparte lay-out van de subdials, of
komt dat door de hoek waaronder de foto is
genomen? Valjoux 7750?

nop, zoals ie al zei n quartz. welk kaliber weet ik echter niet.

proficiat! als daily beater zou ik oppassen met coatings ivm opvallende krassen.

Uurwerk is een Edox kaliber 103, gebaseerd op de Ronda 5021.D

Snap je redenering om hem als quartz te nemen helemaal(tu)

Laatste 2 aanschaffen (een komt vandaag binnen;)) ook quartz.

Trek ze toch wat makkelijker aan voor alledaagse dingen. Ik ben eigenlijk te voorzichtig met mijn mechanische horloges vrees ik…:sunglasses:

Mooi ding, gefeliciteerd met de aanwinst.
Zelf heb ik de groene versie altijd wel tof gevonden, misschien was het een iets ander model maar wel een Edox.

Best een gaaf ding! Proficiat