Nieuwe aanwinst, een beetje een lelijk eendje

Als kind van de medio jaren 80 heb ik jaren 70 horloges nooit echt begrepen qua styling. Echt op een of andere manier vond ik de Original Diver van Rado daar een uitzondering op. Weet niet waarom maar de (beste flinke) kast icm de interne gekleurde duikring spraken mij wel aan. Ik vind het nog steeds geen heel mooi horloge maar eenmaal om de pols vind ik hem wel cool. Mooi van lelijkheid :wink:

Mijn exemplaar lag al een tijd bij Paul van Zeeland in de etalage en afgelopen donderdag maar besloten om te kopen. Helemaal compleet met doos en papieren. Nu is de doos niet zo heel spannend maar toch leuk om hem compleet te hebben. Kast is geloof ik 42mm breed en ongeveer 13mm dik. Best een flink horloge om de pols maar desondanks erg draagbaar.

De bovenste ring is van Tungsten en nagenoeg onkrasbaar. Deze ring is als het ware op een normale stalen kast ‘geplakt’. De band is van normaal staal en krast dus gewoon. Andere band opzetten is ook niet echt een optie aangezien er geen normale band tussen past. Er is nog wel een rubber band te verkrijgen van Rado.
Bijna heel het horloge is gepolijst met uitzondering van de middenschakel van de band. Doordat alles gepolijst is valt hij best op! Voordeel is wel dat het Tungsten een iets donkere kleur heeft dan het normale staal.

Bijgaand wat snelle foto’s. Weet niet of ik hem veel ga dragen maar het is wel een erg leuk horloge met een hoge funfactor. Leuk horloge voor op vakantie! Overigens heeft James May van Top Gear er ook eentje dus ik ben in goed gezelschap!

Niks lelijk.
Wel prachtig.
Kwijl kwijl kwijl zelfs.

De Rado Diastar-horloges vind ik persoonlijk één van de mooiste in zijn prijscatogorie, super aanwinst!

MIsschien moet ik gewoon even wennen aan de jaren 70 vormgeving en ga ik hem dan echt mooi vinden :wink:

Tom Koerts Schreef:

MIsschien moet ik gewoon even wennen aan de jaren
70 vormgeving en ga ik hem dan echt mooi vinden :wink:

Ik zou er maar snel aan wennen, want het is echt wel een mooi horloge hoor!!

absoluut niets lelijks aan heel mooi vormgegeven horloge!!!
gefeliciteerd.

VET Tom,

ik kijk hier al veel langer naar… al vind ik de groen/zwarte ook echt heerlijk!

Ik vind hem niet lelijk. Ook niet supermooi, ik snap je wel. In ieder geval apart, doet me toch wel iets. Lijkt me leuk voor in de collectie!

Apart is inderdaad het goede woord. Beetje te vergelijken met onderstaande Renault 5. Echt een gedrocht maar wat zou ik hem graag willen hebben!

't zal wel aan mij liggen, maar zo lelijk vind ik hem niet…

Heeft wel iets mystieks.

Veel plezier ervan!

Rado vind ik één van de meest bijzondere horlogemerken die er zijn, ze laten nog altijd behoorlijk unieke horloges zien, waarvan deze ook weer een interessant voorbeeld is. Er leuk om weer eens een Rado langs te zien komen.

Ik ben door dit topic meteen verder gaan kijken op de site en zag best een aantal zeer zeer leuke modellen staan, dus wie weet :smiley:

Prachtig iconisch horloge waar je heel lang plezier van kunt hebben, want ze blijven prachtig door de tungsten bezel.
Mooi merk ook, die zich niet in de grote massa positioneert en daardoor wel iets speciaals heeft.
Veel plezier ermee

Lelijk…nee
Apart…ja

Vind hem wel wat hebben.
Vond ik ook van mijn Doxa, al heb ik die inmiddels verkocht.

Gr,

Ron.

Nou, ik vind dit zeker geen lelijk eendje, Tom!! (tu)

Dit is inderdaad wel een héle mooie!!!

Blikvangertje met zijn aparte maar toch heel fraaie vormgeving.

aparte kastvorm + hoog ‘zie je niet vaak’ gehalte.
niks mis mee!

Niets lelijk aan hoor! En wat die R5 betreft, hebben hier nog wel een plaatsje in de garage hoor, laat maar komen.

GRTZ
Tony

Prachtig!!!
Alleen jammer dat het saffier niet gefaccetteerd is zoals de original XL

Laat lenno dit maar niet zien :+:+