Deze Breitling Colt Automatic II behoort tot de Aeromarine series.
En kwam in deze uitvoering in 2006 op de markt.
En is nu de huidige uitvoering.
Het reference nr. van deze Breitling is A17380.
Waarbij A staat voor geheel stalen uitvoerig, 17 voor het caliber B17 dus, 3 betekend chronometer gecertificeerd had er 0 gestaan was dit dus niet het geval (vanaf 2000 zijn alle Breitlings chronometer gecertificeerd) de laatste 2 nummers verwijzen naar het model.
Het basis caliber is een ETA 2824-2 door Breitling getuned tot het caliber 17.
Bij mij rees direct de vraag wat heeft Breitling er dan aan gedaan om het dan om te dopen tot een caliber 17.
Een beetje speuren op internet helpt dan.
Waarschijnlijk heeft Breitling de volgende onderdelen er in gemonteerd een monometalic Glucydur balans,Nivarox 1 spiraalveer en Nivaflex 1 onderdelen.
De Colt is ook COSC Chronometer gecertificeerd dus getest in 5 verschillende posities bij 3 verschillende temperaturen een dag of 15.
Krijg er dan ook zon mooi papiertje bij. Dit soort zaken drijft natuurlijk wel de prijs op van zon horloge en ik vraag me af of zoiets wel zinvol is, ik heb andere horloge`s die niet COSC zijn en net zo nauwkeurig zijn.
Maar het staat wel leuk natuurlijk ik denk ook dat het meer met marketing te maken heeft.
De Breitling is tot 500 meter waterdicht, geschroefde kroon, naar 1 kant draaiende bezel, dubbelzijdig ontspiegeld saffierglas, 41,5 mm diameter en op de Breitling zit een Professional II stalen band.
Wat fotootjes voor de indruk:
Door dat dubbele ontspiegelende glas lijkt het net of er geen glas in zit.
Onmiskenbaar een Breitling vanaf 1999 hebben alle Breitlings dat extra Btje in dit geval op de bezel.
Je flikt het weer…Iedere nieuwe aanwinst die je koopt is super! Er stond ook laatst één op het forum te koop voor een zeer goede prijs. Echt een lekkere dikke klok dit. Gefeliciteerd!
Super gave Breitling, een van de mooiste met deze wijzerplaat;). Ik ben vandaag ook in het bezit gekomen van mijn eerste breitling. Post vrijdag foto’s met de nieuwe band.
Net als Krabong en markV is Breitling niet echt mijn ding…maar uh…als ik dan deze zie…erg mooi, leuke uitleg van de specs en idd zeer mooi op de gevoelige plaat vastgelegd, heel veel plezier er mee.