Nieuwe aanwinst: een dubieuze Cordella

Vanmiddag een vlooienmarkt bezocht in Doorn, wat overigens een mooie plaats is met een prima brasserie (tu).

Er stond zo’n wit diepvriesbakje met wat rommel erin, waaronder deze Cordella.

Een foto, zoals ik 'm aantrof:

Aan een te smal en zéér gebruikt perlon bandje.

Het horloge heeft een volledig stalen kast en meet 41.6mm van lug naar lug en heeft een breedte van 38mm met kroon. De kast is 11mm dik:

Thuis direct het horloge open gemaakt om te kijken wat er onder de motorkap ligt, het gaat om een FE233-66 een Fransoos dus, die had ik nog niet!

Het horloge lijkt in '89 zijn laatste beurt te hebben gehad:

Dat was 'm ::o

Hij is wel leuk :slight_smile: Aparte schokbescherming van de balans as. Het is dus geen verchroomde kast?

All stainless steel, je zou 't niet verwachten bij dergelijke meuk :wink:

Zowel calibertje en merk zijn goede bekenden van me. De FE 233-60 serie zijn soms uitstekend afgewerkt(soms helaas minder).
Misschien een ander bandje erop, NATO staat denk ik erg leuk.
Welllicht ook een keertje een beurtje?

En tsja, die rommelbakjes op markten bieden soms erg leuke klokjes voor nog leukere prijzen. Hoeveel van deze klokjes ik al een nieuw leven heb gegeven…
Uurwerk een servicebeurtje, kast schoonmaken, glas polijsten/vervangen en een mooi nieuw bandje erop en ze kunnen er weer even tegenaan.

Leuke aanwinst.
FF glaasje polijsten en veel plezier ermee!

Het is jammer dat ze soms in redelijke staat in het bakje belanden, maar door het gerommel in en met het bakje er aanzienlijk minder uitkomen.
Leuke vondst TT , maar waarom dubieus?

Nou, een beetje dubieus. De bandaanzet is 19mm 8-), maar ik heb al iets leuks gevonden.

Hier nog een iets betere foto, de dial is echt enorm fraai:

Dat ziet er leuk uit. Mooi meegenomen dat de horlogekast rvs is.
Beurtje, glaasje polijsten een een andere band erom en hij kan weer.

Groet, Jurgen

Mijn beste,

Onbekend maakt onbemind!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit gelouterde horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Een minuut duurt bij deze Cordella maar 45 seconden :smiley:

Het ding loopt snoei hard!

Hij smokkelt met de tijd dus ::o

Desalniettemin veel plezier met deze leuke vintage! (tu)

Beste Ticothijs,

Weet wat pas echt bizar is.
Ik stond achter je toen je het horloge kocht!(rond half 1)
Toen ik langs liep viel het model mij op in het witte plasicbakje.
Jij stond erbij en kocht precies dat horloge, ik dacht nog shit das toevallig.
Grappig hoe klein de wereld kan zijn.
Uiteraard heel veel plezier van je nieuwe aanwinst en mogelijk tot een volgende keer.
Grt, Harold

Inderdaad toevallig Harold! Heb je die mooie “Rolex Explorer” met open heart balans nog gezien?

Ja die lag bij binnenkomst rechts op een standje met foto materiaal en heel veel zakmessen.
Gelukkig was er geen twijfel of het een nepper was, dat kon een blinde nog zien :slight_smile:
Succes met het temmen van je nieuwe aanwinst
Grt, Harold

Cordella…zo heet een renpaard hier op duindigt,

Grt
Peter

Inmiddels is 't uurwerkje geserviced, en er is een waanzinnige band onderweg. Later deze week meer!

Ik zeg (tu)!.. mooi vintage model… en dat uurwerkje herkende ik meteen aan de Guilloché… mijn Concorde heeft eenzelfde patroon…

die wijzerplaat… dat lijkt wel een soort Cotes de Geneve… wel fraai… de kast is ook nog eens sunburst geslepen… hopelijk blijft ze goed lopen… heb je er nog jaren plezier van…!

Mijn mooie struisvogel horlogeband arriveerde vandaag. Het is een bandje van Rios, model Maison.

Ziet er erg mooi uit Thijs!!! Mooie band bij dit klokje!

Dank je Koen! En dankzij jou loopt mijn Cordella weer super!