Nieuwe aanwinst: een Duitser met een Russisch hart

Overgenomen van een forumlid, en dit horloge heeft naar ik heb begrepen al bij menig ander forumlid om de pols gehangen (maar dat heb ik het horloge bij deze vergeven :)).

Het is een strak, modern pilotenhorloge, de Junkers G38 Flugweltrekorde. “Made in Germany” maar met een Russisch Molnija mechanisch uurwerk. De kast is helemaal van titanium waardoor het horloge erg licht aanvoelt voor een horloge met zo’n groot uurwerk. Het titanium geeft de kast een soort “beadblasted” effect, wat is erg kan waarderen.
Het horloge is 5ATM waterdicht en heeft geen geschroefde kroon (is toch alleen maar irritant met een handopwinder vind ik). Ook heeft het horloge erg goed werkende lume, wat echt een opluchting is naar mijn twee laatste grote handopwinders (Poljot Aeronavigator en Marine Militare).

Van de vorige eigenaar zat er een degelijke nylon band om (die ik ook zeker blijf gebruiken) en zelf heb ik hier nog een lichtbruine dikke lederen band bijgekocht. Zo kan het horloge helemaal mee met de laatste trend, en het is m.i. een mooie combinatie met de zwarte plaat.


Ik vind de tekst “Made in Germany” zo mogelijk nog toffer staan dan “Swiss Made” al had er wat mij betreft eigenlijk “Hergestellt in Deutschland” moeten staan.


Ik blijf het een mooi uurwerk vinden, maar net als bij mijn Poljot is ingestanste Engelse tekst erg lelijk.


Het uurwerk…


…en de nieuwe band.


Past 'ie best tussen toch? De weerspiegeling in het glas is mijn psychedelische behang.


Oh wat een stoere foto-opstelling :wink:


Een lumeshot scherp krijgen is bijna onmogelijk, binnenkort toch maar eens een standaardje kopen…

Bedankt voor het kijken allemaal!

Groeten,

Stefan

Mooie klok hoor.
Maarre… Flieger en Platvink vormen samen niet echt een geslaagde combinatie :).
Alhoewel: wanneer de Flieger de Platvink leeg heeft, dan weet je wel hoe laat het is.

grootmokum Schreef:

Mooie klok hoor.
Maarre… Flieger en Platvink vormen samen niet
echt een geslaagde combinatie :).
Alhoewel: wanneer de Flieger de Platvink leeg
heeft, dan weet je wel hoe laat het is.

“turbulentie” noemen ze dat :wink:

Mooi horloge! (tu)

mmmm waar ken ik dit horloge van, deze komt mij nl wel heeeel erg bekend voor :wink:
Veel draag plezier met je nieuwe aanwinst.

Aviator

Geweldige combinatie met die nieuwe bruinen band, past er goed bij, mooi geschreven stukje ook.

Veel plezier met deze klok en dat zal zeker lukken.

Gr, Erik

Mooi horloge (tu), ook ik ken 'm ergens van :wink:

van harte met je nieuwe aanwinst, mooie klok en uurwerk (tu)

MMM waar ken ik dit horloge van???

Dit is een beetje het matras van het forum(:smiley:
Maar het is en blijft een prachtige klok, proficiat.
En ik vindt hem erg mooi op leder.

Allemaal bedankt voor de positieve reacties heren. Ik ben me inderdaad bewust van het verleden van deze dame, maar ze heeft me beloofd haar leven te beteren, en daar ik nog jong ben ben ik naïef genoeg haar te geloven :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Gefeliciteerd met je russische duitser en veel draagplezier.

Radjoe

Prachtig…!!

Veel draagplezier en vooral veel kijkplezier…!

groet, landrover110

Mooie vliegenier!

En het russisch hart pompt oud adelijk bloed rond. Herken je hem?

Groeten,

Martin

prachtig horloge.
veel draag en kijkplezier.
grt arie

Hopelijk heeft dit forumsnolletje dan nu de liefde van haar leven gevonden. :slight_smile: Veel plezier ermee!

Zo die lijkt er inderdaad erg op Martin! Ken je het verhaal erachter?

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

Zo die lijkt er inderdaad erg op Martin! Ken je
het verhaal erachter?

Groeten,

Stefan

Hoi Stefan,

Het Panerai/Rolex uurwerk is eigenlijk een Cortebert (616 ?) zakhorloge uurwerk. De machinerie/ontwerpen ervan zijn naar Molnija gegaan, en daar is de de 3601 en later de 3602, die in je horloge zit, uit voorgekomen.

Een beetje vergelijkbaar dus met de Poljot 3133 vs Valjoux 7734 en SeaGull ST19 vs. Venus 175.

De Molnija’s, en specifiek de 3601 zijn erg geliefd bij sommmige Vintage Pam Homage bouwers. Deze mensen proberen zo ver mogelijk de oorspronkelijke look te benaderen. (Niet met bedoeling dit als fake te verkopen, for the record)

Groeten,

Martin

Dankjewel Martin,

Ik was niet op de hoogte van deze connectie, dat voegt weer extra gevoelswaarde toe aan het uurwerk :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Gefeliciteerd met deze Russische Duitse of Duitse Russische, whatever: het is een symbiose van Oost en West:D

mooie klok en ook een heel mooie band zeg.