Vandaag was mijn laatste werkdag bij mijn werkgever. Daarom heb ik van een gewaardeerd collega dit mechanische klokje met horloge-uurwerk gekregen. Ik heb geen idee hoe oud het is, maar hij loopt nog erg goed. Ik denk dat er een Chinees of Japans uurwerk in zit.
Leuk gebaar van de collega(tu)
Mijn beste,
“Van je collega’s moet je het hebben“.:~
Je hebt er in ieder geval een mechanische klok bij welke voor jou misschien wel meer betekend dan een onpersoonlijke handdruk.
Nou ja, die handdruk kan natuurlijk ook goed gevuld zijn.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!
Orologio Signaturis Temporis.
– moved topic –
Grappig ding.
Mijn insziens geen chinees overigens, ziet er verdacht uit als een PUW 560 (Pforzheimer Uhrenroh-Werke) van de 70’s, indien je dit nummer tegenkomt op het uurwerk is het dus Duits.
Volgens mij heeft Martin Braun deze uurwerken ook nog gebruikt enkele jaren geleden, althans de automatic variant.
het is een P.U.W 560 inderdaad
vergleken met mijn eigen 560 is het exact eender
Ik vind dat je wel attente collega’s hebt!
Het hele concept doet me denken aan zo’n 15 jaar geleden. Ik was bij een juwelier in Laren (NH) die o.a. Oris verkocht. Hij had een heel mooi ‘tafelhorloge’ staan: ongeveer de vorm van een gewoon polshorloge, maar met een ring die je uit kon klappen als voetsteun om het horloge als bureau- of tafelklokje te gebruiken. Ik heb 'm nooit meer gezien bij een andere juwelier.
(Je schreef: ‘laatste dag’. Ik hoop dat je niet onvrijwillig bent weggegaan!)
Menno
“Het waren 2 fantastische dagen”…?
Leuke klok! Was het een stille hint…?
Frank
Ja hoor de vorige 2 sprekers hebben helemaal gelijk
Het is een PUW ik heb er nl ook een met esso eronder
Groet
Arie
thieuster Schreef:
(Je schreef: ‘laatste dag’. Ik hoop dat je niet
onvrijwillig bent weggegaan!)
Nee, dat gelukkig niet. In verband met reorganisatie binnen het bedrijf kreeg ik een andere functie op een andere afdeling. (Ik werk overigens niet voor Philips, als het klokje doet aangeven.)
Ik zie net inderdaad op het uurwerk dat het een PUW is. Geen 560 maar een 561.
FrankK Schreef:
“Het waren 2 fantastische dagen”…?
Leuke klok! Was het een stille hint…?
Twee fantastische jaren precies.
Bedankt voor de leuke reacties allen.