Nieuwe aanwinst; een nieuwe naast de oude

Vandaag via een forumlid overgenomen een TAG Heuer Monaco Calibre 12. Ik was al in het bezit van een Heuer Monaco en heb snel wat “quick and dirty” pics gemaakt.

De verschillen van de nieuwe tov de oude(uiteraard buiten de wijzerplaat):

  • een millimeter breder en een halve millimeter dikker
  • saffierkristal ipv plexi
  • vouwsluiting ipv gesp en doorn
  • wat moderner uurwerk
  • zichtbodem
  • 100 meter waterdichtheid tov 30 meter
  • wat forsere lugs en kroon en al met al een “dikkere” uitstraling

Voor degenen die het niet wisten: de Heuer Monaco was het eerste waterdichte vierkante horloge én tevens het eerste vierkante horloge met chronograaf.

Ik ben groot fan van de TV-serie Breaking Bad en in aflevering 4 van seizoen 5 krijgt hoofdpersoon Walter White van zijn partner in crime Jesse Pinkman een TAG Heuer Monaco cadeau voor zijn 51e verjaardag; precies in deze uitvoering.

Voor de liefhebbers wat leesvoer hierover: http://blog.luxurybazaar.com/breaking-bad-birthday-watch-tag-heuer-monaco-for-walter-white/

Tot slot de beloofde (matige kwaliteit) foto’s:

[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

Super (tu)

De nieuwe staat ook heel hoog op mijn wishlist…
Ook erg leuk om deze twee naast elkaar te zien…
Veel plezier ermee !

Pieter.

Erg mooi! Proficiat!

Congratz! Geniet ervan zou ik zeggen, heel mooi horloge (tu)

Gr Max

zeeeeer nice, zat er zelf ook nog over te twijfelen !

Heel gaaf!

Mooi hoor, geniet ervan (tu)

Veel plezier ermee! Een horloge met historie. Al kan een rechthoekig horloge me nooit zo bekoren. Komt dit nog met de jaren of hou je hiervan of niet?

delax80 Schreef:

Veel plezier ermee! Een horloge met historie. Al
kan een rechthoekig horloge me nooit zo bekoren.
Komt dit nog met de jaren of hou je hiervan of
niet?

Ik had het zelfde; sterker nog: “vroeger” vond ik de Monaco met zn vierkante vorm gewoon echt lelijk. Met de jaren groeide het horloge op me en nu vind ik hem prachtig, Maar gelukkig: het blijft allemaal persoonlijke smaak en ik omarm dat!

Misschien zit ik nog in die fase, hoewel ik em zeker niet lelijk vind. Maar vierkant is nog niet helemaal mijn ding. Desalniettemin gefeliciteerd met deze topper! En bb was een heerlijke serie!

gr, HJR

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ,prachtige klokjes (tu)

Mooi hoor, de blauwe spreekt mij het meeste aan.

+1(tu)

Mooi hoor

P.S. wist je trouwens dat sinds deze week de breaking bad spin off ‘Better cal Saul’ op netflix gestart is :~

Erik11 Schreef:

Mooi hoor

P.S. wist je trouwens dat sinds deze week de
breaking bad spin off ‘Better cal Saul’ op netflix
gestart is :~

Bedankt voor de tip!

Prachtige aanwinst, veel draagplezier!

Heel “Steve McQueen” die nieuwe. Beide heel mooi. Ik heb minutenlang beurtelings naar een exemplaar gekeken en de verhoudingen van de zwarte kunnen mij uiteindelijk het meest bekoren.

Proficiat! Ik heb de blauwe plexi gehad, maar die miste voor mn gevoel wat. T was dat gave vierkante saffier :smiley:

Ja erg leuk spul die Monaco’s , gefeliciteerd !

Als Tag Heuer fan ben ik ook gek op de Monaco.
Heb nu alleen een Carrera Monaco GP.

Ik twijfel alleen over de Monaco calibre 6 Full Black omdat die nieuw met net iets boven de 2000 Euro de meest betaalbare nieuwe Monaco is. Daarbij zoek ik nog een full black in mijn collectie.

Maar aan de andere kant is een blauwe Breaking Bad model ook schitterend!

En deze full black vind ik ook niet verkeerd.