Nieuwe aanwinst: een Rainer Horlogekist

De horlogekist van Rainer is binnen! Afgelopen vrijdag in Duitsland besteld en exact een week later op de plek van bestemming. Lang gezocht naar een mooie horlogekist waar met gemak XXL-horloges in passen. Lang getwijfeld voor de La Royale (rond de 70 euro, al gaan daar maar zes horloges in) en de Rainer (109 euro). Toch voor de Rainer gekozen aangezien die wel heel veel positieve feedback kreeg op diverse fora en sites.

Foto’s hebben redelijk last van grain, helaas. Had ik niet verwacht van de camera van de HTC Desire HD. Maar kan natuurlijk komen doordat het een zwarte kist is, tegen een donkerblauwe achtergrond en het licht in de ruimte was ook niet echt goed.

Na een halve rol tape te hebben verwijderd en drie (!) dozen uitgepakt te hebben komt dan eindelijk de omdoos van de horlogeskist naar boven:

Met daarin de kist zelf:

Kist open:

En met de bewoners er in:

Laatste foto is niet onder een hele goede hoek genomen, maar op deze manier kan je goed zien hoe de horloges in de kist liggen/staan.

Maar nog genoeg plek over voor uitbreiding. Het horloge rechtsonder is sowieso maar een horloge van 20 euro. Ooit gekocht omdat het lettertype Comic Sans was :stuck_out_tongue:

FeaR1986 Schreef:
Het

horloge rechtsonder is sowieso maar een horloge
van 20 euro. Ooit gekocht omdat het lettertype
Comic Sans was :stuck_out_tongue:

Lekker boeiend dat die maar €20,- was… mooi toch!!

Gefeliciteerd met deze doos waar nog een hoop bij kan/mag! :slight_smile:

Prachtige kist,een aanrader.
Moet je op dat knopje drukken om hem open te maken?
Gr
Jack

jackwillen Schreef:

Prachtige kist,een aanrader.
Moet je op dat knopje drukken om hem open te
maken?

Klopt :slight_smile:
En het is een heel iel slotje, maar je krijgt de deksel echt niet opgetild als de deksel in het slotje zit. Kist kan overigens niet op slot, maar dat maakt voor mij niet uit.

En de deksel blijft mooi open staan. Had aan de ene kant gedacht dat het wel naar beneden zou vallen aangezien het allemaal relatief zwaar is. Maar nee, blijft gewoon mooi open zoals je van kwaliteit kan verwachten :slight_smile:

Mijn beste,

Dit is inderdaad een magnifieke horlogekist.
De zwarte kleur geeft nog eens een extra dimensie aan de veelzijdige inhoud.
Nu nog wel de overige leemtes vullen (op je gemak hoor;)).

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Misschien een linkje van zn site. Ben wel enthousiast

erg mooie kist, ben zelf ook aan het rondneuzen.
zit te twijfelen tussen zoiets, of een zelfgemaakte zoals die van dreski;)

Hoi,

Een prachtige horlogekist!
De horloges zullen het in deze omgeving prima naar hun zin hebben :wink:

Groet,

Nico.

Een kist van Dreski heb ik nog nooit gezien, dus als iemand daar een afbeelding van heeft? Ben wel benieuwd. Mijn G-Shock Dreski-mod heeft het in ieder geval naar zijn zin in de kist van Rainer.

Rainer heeft overigens geen echte eigen site, hij “adverteert” vooral op fora.
Dit is zijn laatste post: http://www.network54.com/Forum/353393/message/1288804827/FS-++black+solid+wood+WATCH+BOXES+for+1,+4,+5,+6,+8,+12+or+18+XXL+watches+++(RainerMunich)

Hij heeft ook nog duurdere boxen maar die zijn dan van carbon of van macassar-hout gemaakt. Die zijn nog chiquer, maar helaas ook een stuk kleiner als het gaat om de grootte van de kamers.

Overigens kan je met Rainer gewoon in het Engels mailen.

En de lege plaatsen in de kist. Op mijn verlanglijstje staan sowieso nog wat modellen, dus vol komt hij zeker. Ik wil sowieso nog hebben:

  • Tissot T-Touch Expert Titanium
  • Kemmner Marine (of een gelijk horloge qua stijl)
  • Seiko Arctura / Seiko 5

Seiko Arctura of Seiko 5 ben ik nog niet uit. Het design van de Arctura vind ik erg mooi. Maar wil graag een horloge (automaat) met zichtbodem en die heb je in die serie dan weer niet, dus dan wordt het toch een Seiko 5.

wow echt mooi.
Ik heb al vaker naar opbergdozen gekeken maar deze is heel mooi en nog redelijk betaalbaar. Ziet er ook degelijk uit.

Super !

Supergave kist, ziet er machtig mooi uit man. :~

Zijn deze er ook met een deksel met een glasvenster erin?

Houthakker Schreef:

Supergave kist, ziet er machtig mooi uit man. :~

Zijn deze er ook met een deksel met een
glasvenster erin?

Die heb ik nog niet voorbij zien komen bij Rainer.
Ik ken sowieso maar weinig kisten met glazen deksel die ruimte bieden aan XXL-horloges (en die in deze prijsklasse vallen)…

Bedankt voor de info.

Aha … ik zie dat je de knoop dan toch hebt doorgehakt :slight_smile:

Ondertussen zit die van mij vol en ga ik er denkelijk nog eentje bijbestellen van bij Rainer …

Nog altijd zeer tevreden van … al duurde het wel eventjes vooraleer de geur van lijm was verdwenen … en is de ‘hemel’ rechtsonder al eens losgekomen.
Doch prijs/kwaliteit een heel goede kist en er zijn maar weinig alternatieven voor 55mm horloges

Ook prima verpakt en toffe man om zaken mee te doen (engels geen probleem) …

En zo ziet hij er dus ‘opgevuld’ uit :slight_smile:

Ter info : top row zijn allemaal 47mm horloges … en zoals je ziet is er nog ruimte over hé

Ik heb zomaar het idee dat je van Fliegers houdt :slight_smile:

Mooie set (tu)

Groeten,

Martin

mooi horlogekist, prijs van 'n horloge doet er niet toe als de eigenaar hem maar mooi/leuk vindt. (tu)
het is en blijf toch 'n TIK . . .

Thx (tu)

Ben idd wel een beetje fan van ‘Fliegers’ :slight_smile: