Nieuwe aanwinst een RT Bicompax

Een Revue Thommen Bicompax.

Het merk Revue Thommen is opgericht in 1853 en valt nu onder het zwitserse Grovana.
Ze zijn vooral bekend om hun luchtvaart horloges maar ook door het mechanisch alarm klokje de Cricket.

Het is een klok met een geheel stalen kast met zichtbodem,100 meter waterdicht en met een schroefbare kroon.
De kast is aan de zijkanten gematteerd en de bezel is gepolijst.
Het is een vrij forse kast met een diameter van 43 mm zonder kroon en behoorlijk dik ook 15 mm.
Deze dikte komt voornamelijk door het caliber wat er in zit.
Namelijk een ETA 2824 met een chrono module opbouw Dubois Dépraz 2030.
Door deze module opbouw zit de kroon lager dan de pushers.

De wijzerplaat heb je ook in de zwarte variant.
Ik voor de zilver/witte gekozen omdat ik vind dat bij deze het geguillocheerde middenkader beter uitkomt.
De wijzerplaat is ook mooi in balans,geen datum en op 9 en 3 uur de zilveren subdials.
Met links de minutenteller van de chrono,mooi met dat rood puntje op de wijzer.
Deze minutenwijzer verspringt niet per minuut,maar loopt langzaam mee als de chronograaf aan staat, apart!
De verhoogde Arabische cijfers zijn mooi om te zien.

Voor zit saffierglas ik weet niet of dat achter ook zo is.
De kast is mooi afgewerkt,stalen band is daar in tegen een beetje crappy.
Voelt erg ligt aan en was hoogglans gepolijst,niet zo mooi voor mij.
Heb hem zelf mat gemaakt met waterproof schuurpapier met een hele fijne korrel.

Het horloge loopt verrassend goed zo`n 3sec/24 uur.

Foto`s:

Op de onderste foto is goed te zien dat door de Dubois Dépraz module opbouw de kroon lager ligt dan de pushers.

Mooi, vooral die wijzerplaat! Lijkt me echt een horloge wat qua wijzerplaat, cijfers en subdails in het echt veel mooier is dan je op de foto “vangen kunt”.

En, ook qua merk, weer eens wat anders dan het geijkte.

Gefeliciteerd ermee!

Grt. Marco

Gefeliciteerd. Mooi horloge(tu)Veel genoegen met deze aanwinst.

Mooi hoor, gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

Proficiat!

Ja, top. (tu)
Gefeliciteerd.

jepjep, mijn smaak :smiley: ziet er mooi uit :slight_smile:

Heb je topic al 3x geopend om nog eventjes te kijken… ben benieuwd hoe die op een (bruine) leren band staat. Denk dat hem dat goed zou doen!

Leuke klok en inderdaad weer eens wat anders! Is het uurwerk nog een beetje leuk afgewerkt?(tu)

Lijkt mij inderdaad ook Bidle, en dan met wit stiksel om mooi samen te gaan met de wijzerplaat:)

Mooi horloge. Ben net als Bidle wel benieuwd hoe die op leer zal staan, maar dan graag zwart met wit stiksel.

Enig minpuntje vind ik de afgekapte 9. Afgezien daarvan is het een hele mooie wijzerplaat.

Mooie klok. Harmonieuze wijzerplaat. Prachtige cijfers. RT is altijd een stille innovator geweest in de horloge-wereld. Geslaagde foto’s ook!

Bidle Schreef:

Heb je topic al 3x geopend om nog eventjes te
kijken… ben benieuwd hoe die op een (bruine)
leren band staat. Denk dat hem dat goed zou doen!

Ik vind alleen stalen banden mooi.
Leer,rubber,latex niks voor mij…alhoewel een rubber pakje :wink:

Erg mooi klokje,gefeliciteerd er mee(tu)

mooie aanwinst(tu) veel plezier ermee.

Mijn beste,

Een dikke Proficiat!! Wat een horloge!!
De schitterende wijzerplaat, de fraaie opgelegde cijfers, de juiste verhoudingen,
het zijn maar enkele van de vele lofprijzingen welke dit horloge naar de kroon steekt.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit horloge, voorbeeldig in zijn soort met blijvend gezag!!

Eveneens mijn complimenten voor de verhelderende tekst en de scherpzinnige foto’s.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Wederom een Thommen die de Revue passeert, als fan heb ik daar natuurlijk niets op tegen :~

Heel erg mooi horloge…wacht met spanning de foto’s met leren band af…!!

Van harte gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst…veel draag en kijkplezier!

Groet, Justin

Bidle Schreef:

Heb je topic al 3x geopend om nog eventjes te
kijken… ben benieuwd hoe die op een (bruine)
leren band staat. Denk dat hem dat goed zou doen!

Volgens mij ziet het er dan zo ongeveer uit… :

Deze dikte komt voornamelijk door het caliber wat er in zit. Namelijk een ETA 2824 met een chrono module opbouw Dubois Dépraz 2030. Door deze module opbouw zit de kroon lager dan de pushers.

Wat zijn de ervaringen met deze combi.

Waarom voor een combi ETA 2824 plus DD2030 kiezen in plaats van een Valjoux 7750.

De combi ETA plus DD lijkt mij een lastige bij onderhoud.

Zijn er technische of esthetische voordelen bij de combi ETA 2824 plus DD2030

Proficiat!