Nieuwe aanwinst een Seiko vijfje

Hij ziet er slecht uit, en ik heb ook geen idee hoe oud hij is maar hij doet het nog steeds. Hij is namelijk van mijn opa geweest, de diameter is 36mm en er zit een stretch bandje op en het glas is beschadigd. Ik heb hem ook nog niet gedragen aangezien het stretch bandje te klein voor me is. De dagaanduiding slaat niet over maar de datum wel, dus als iemand weet hoe dit kan dan hoor ik het graag. En weet iemand wat het ongeveer gaat kosten om er een nieuw glas erin te laten zetten? Want ik zou hem graag willen opknappen.




Aan de achterkant is te zien dat er een 7S26 uurwerk inzit, Seiko’s meest goedkope en robuuste uurwerkje.

Qua leeftijd moet die dan al van na 1995-1996 zijn, is te herkennen aan de eerste 2 cijfers van het serienummer.

Het eerste geeft het laatste getal van het jaar aan, is dat een 8 is het dus 1998.
Het 2e cijfer geeft de maand. 1 voor Jan, 2 voor Feb enz. Nov is N, Dec. is D

Goedkoopste manier om de problem op te lossen: Koop zo’n zelfde erbij (ong 35 euo). Verwissel het complete uurwerk en het glas.
De kast, wijzers en wijzerplaat houdt je van jouw exemplaar. Is goedkoper als repareren.

Dat zou ik doen wanneer ik er iets van waarde aan zou hechten.
Is dat zo ?

Ik hecht er wel waarde aan, mijn opa is 2weken geleden overleden dus ik zou het horloge graag willen opknappen. Ik heb inmiddels ontdekt dat de dagaanduiding het doet, dus ik heb alleen een nieuw glas nodig. Is het dan nog steeds voordeliger om er een 5je erbij te kopen? of een glas bij de juwelier erin laten zetten?
het serienummer is 811894, dus het is januari 1998?
Hartelijk dank voor de informatie.

Valjoux, gecondoleerd met je opa.

Ondanks dat een Seiko 5 geen astronomische bedragen waard zijn, zou ik hem persoonlijk toch heel erg koesteren als ie van mijn opa geweest zou zijn.

Een glaasje erin zetten zal goedkoper zijn als een compleet horloge, effe navragen bij een horlogemaker. Is gewoon een normaal recht glaasje, wellicht kan een forumlid (Yaffle) je zelfs aan dat glaasje helpen.

INderdaad Januari 1998.

Hartelijk dank voor de info, en voor je medeleven.
Ik zal even rondvragen bij een juwelier, of anders Yaffle even mailen.

mvg,

Glaasje heb je al voor ongeveer € 7,50 all incl. bij een juweleier betaal je minstens € 15,00
als je een glas nodig hebt kan ik ze rechtstreeks bestellen bij seiko eventueel het uurwerk ook
bel of mail me maar als ik je hiermee kan helpen

ik koester de oude anker van mijn opa,en zoek stad en land af naar mooie oude box voor het horloge
gr pajero

bedankt Martijn voor het aanbod, ik zal het in gedachten houden als het te duur is bij de juwelier.

Mvg,

Dat is een goed idee van je Pajero, om een oude box te kopen.
Ik zal foto’s plaatsen als er een nieuw glas en bandje erop zit.

Hiep hoi, gisteren heb ik het bandje binnen gekregen en vandaag was het horloge klaar. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat, ik denk wel dat mijn opa er ook trots op zou zijn geweest
Zie het resultaat:






Alleen moet ik het horloge nog goed gaan poetsen

Hmm ik weet niet waarom die de eerste 2 foto’s groter zijn uitgevallen?

Mooi geworden, hij is enorm opgeknapt. Het is niet echt een race horloge, maar toch staat dat racebandje er erg goed bij. Waar had je het besteld?

Ik vind dat je Seiko5 enorm is opgeknapt Valjoux.
alleen dat bandje, is dat niet een maatje te klein ???

Groet, André

Dank je.
Bij nader inzien zou 20mm beter zijn geweest dan 18mm, maar ja dan had ik geen racebandje gehad;).

't viel mij op omdat ikzelf net een nieuw bandje heb gekocht voor mijn Seiko5 .
ging een 22mm band op, wat op zich erg groot is voor zo’n klein klokje.
moet eigenlijk ook een nieuw glaasje op :smiley: denk ik.

groet, André