Nieuwe aanwinst: een semi oude bekende

Afgelopen zomer heb ik al eens een 1000T gehad maar dan de TUSA uitvoering. Gelimiteerd tot 100 stuks met een diepblauwe plaat. Mooi maar het blauw verveelde enigszins snel en aangezien ik een Seamaster Apnea had gevonden moest ie weer weg.

Rayput (Raymond) stuurde me een PB of ik geen interesse had in de Doxa voor mijn Original Diver. Na wat onderhandelen gisteren naar Belgie gereden en de Doxa opgehaald.

Het is echt een prachtig horloge! Door de zwarte plaat oogt het echt een stuk rustiger dan de blauwe en is ie eenvoudig afleesbaar. Het is relatief een klein horloge voor zijn 1000m waterdichtheid. Is ook een stuk draagbaarder dan de 1200T en de stalen band is echt een genot om te dragen.

Paar snelle foto’s. Ben er erg blij mee!

Mooi Tom!

LeenV Schreef:

Mooi Tom!

Daar sluit ik me bij aan.
Hoe “klein” is hij dan eigenlijk ?

42mm maar draagt kleiner. Het is geen klein horloge maar meestal zijn 1000m horloges van die bakbeesten. Is ook relatief dun en door de kastvorm draagt ie kleiner dan normaal.

Mooie klok Tom.
Heb de mijne dit jaar verkocht, toch wel jammer…

Veel plezier ermee!!

Gr,

Ron.

zeno Schreef:

Heb de mijne dit jaar verkocht, toch wel
jammer…

Dit was de jouwe :wink:

Geniet ervan Tom. Het is echt een fijne klok!

Heb m ook nog bij JK te koop zien staan.

De route der bezitters zoals ik hem ken: Zeno - JK - ik zei de gek - Rayput - en nu jij. :#

Hier is een naam voor toch :D?

In mijn ogen het mooiste model, staat ook nog ergens op mijn wishlist. Tom, geniet ervan!

Eric

Bert1 Schreef:

De route der bezitters zoals ik hem ken: Zeno - JK

• ik zei de gek - Rayput - en nu jij. :#

Hier is een naam voor toch :D?

Begint met forum en eindigt op sssssslet! :smiley:

Van harte Tom, het is een mooi horloge (tu)

Yeah! Gefeliciteerd (tu)

Ben benieuwd hoe lang Tom het vol gaat houden…

Gr,

Ron.

Proficiat!

Staat zeer goed om je pols Tom en hoop dat je er nog veel plezier aan hebt!
Heb al een beetje spijt maar dat heb ik altijd als er eentje de deur uit gaat maar geniet nu zelf van de Rado diver om mijn pols.

prachtig horloge gefeliciteerd!!

mooie klok!

Mooie klok hoor!

Maar wat ik eigenlijk het idee achter de bezel? De buitenste rand bedoel ik dan

mooi Tom! groeten van zijn neef :slight_smile:

Study the bezel of the Doxa dive watch and locate the outer and inner rings as well as the two colored dots that are your descent markers. The outer ring indicates the dive depth of a non decompression dive while the inner ring indicates the dive time at that depth.
6 of 7
Move the bezel to line up the descent marker with the minute hand that you are starting at. If you’re starting your dive at 9:15 your ascent markers will lined up at the 3.
7 of 7
Locate the corresponding number of the deepest depth you will be diving to this time. Wait till the minute hand reaches the outer ring marker and start your descent into the water. If you will be diving down to 90 feet with no decompression, you will have 30 minutes at the most underwater.