Nieuwe Aanwinst: een stukje van mijn eerste huis

Goed, dit keer een minder lang verhaal, maar een des te mooie aanwinst.

Drie jaar geleden kocht ik een appartement in Den Haag, als Amsterdammer, in een buurt die als ‘saai’ bekendstond. Ik werd uitgelachen. Door Amsterdammers, door hagenezen, zelfs door import. Enfin.
Drie jaar later zijn vrouw en kind er en moet het appartement weer in de verkoop, want het is tijd voor een rijtjeshuis met een tuin elders. Buurt is niet saai meer (zegt men) dus makelaar belooft gouden bergen. Het gezin en ik nemen de wijk naar Berlijn zodat hij lekker zijn ding kan doen. Een week later heb ik een koper. En gouden bergen.

De inkt op het koopcontract was net droog toen ik vrijdagavond laat in bad lag, HF te checken. Hee, wat zie ik nou. Ik krijg mijn “zuurverdiende” capital gains pas in oktober uitgekeerd, maar wat zou het.

Lang verhaal kort: mooie klok.
Met dank aan @whisky!

81 likes

Hoppa daar is die dan.

T is dus gelukt met t op maat maken zie ik :slight_smile:

1 like

Mooi man :ok_hand:, wel jammer van die bezel :crazy_face:

Lekker man, gefeliciteerd!:+1:

??? . Je bedoeld dat je zelf voorkeur hebt voor de nieuwe blauwe? :yum:

Nope, zeer zeker niet, ik heb graag de lumepip exact op 12 :sweat_smile:

2 likes

Ik niet, ik zet de bezel altijd op 15, 45 of het tijdstip dat de baby in slaap is gevallen :scream_cat:

3 likes

Den Haag, fijne stad. Welke wijk zat je, en welke wijk ga je heen? Ik heb nog even in de Pieterstraat gewoond. Ik sluit niet uit ooit naar Archipelbuurt te verhuizen.
Ps mooi horloge!

1 like

Gefeliciteerd met de geslaagde verkoop, de gouden bergen, maar vooral de nieuwe aanwinst. Veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd, veel draagplezier :+1:

1 like

Hmm misschien moet ik ook maar eens mijn huis verkopen…
Prachtig horloge!

1 like

Top verhaal! :ok_hand::grin:

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst!

Prachtig, veel draagplezier!

Dan had ik gewacht en wat spannenders gekocht. Of valt het wel mee die gains?

Doet niets aan af dat de Bb58 een top horloge is wat ik ook graag zou bezitten. Proficiat!

1 like

Gefeliciteerd man :ok_hand::+1:

Tuurlijk, de gedachte kwam ook in mij op om gelijk een 16613LB of GMT-Master uit mijn geboortejaar te kopen, maar dat voelt als valsspelen. Wil geen stappen overslaan op de weg “naar boven” :stuck_out_tongue_winking_eye:

De grap is, ik wilde oorspronkelijk dus wachten tot oktober en eigenlijk een chrono kopen, na het nodige onderzoek… Sinn 103 DIAPAL of Fortis Cosmonaut waren kanshebbers. Maar de plotse BB58 bleek toch te verleidelijk!

”…or maybe I had planned it all along, subconsciously waiting for the right moment…”

Mijn collectie is wel wat eenduidig zo… mijn andere “dure” horloge is een SLA025, ook een zwart-gouden duiker… en dan heb ik nog een Ginault OR… luxeproblemen!

1 like

Bezuidenhout-Oost, of, in de woorden van een vriend, “bejaardenhout”. Ik klaag niet hoor, ligging is fantastisch en er is steeds meer horeca. Wel jammer dat het echt mooie deel van de wijk is weggebombardeerd in 1945 waardoor er een soort “muur” van kantoren en snelwegen is komen te liggen tussen mij en het centrum. Ach, ik neem de wijk naar Haarlem, dus binnenkort blijft slechts de roze bril der nostalgie over.

Archipelbuurt is erg mooi ja!

2 likes

Nice, van harte! :ok_hand:

En Haarlem kan ook leuk wonen zijn.
Hoewel het natuurlijk geen Den Haag is. :wink:

2 likes

Van harte! Prachtige klok.

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!