Nieuwe Aanwinst....Een tease...en een Quiz...Met prijs

Onlangs heb ik een nieuwe aanwinst mogen begroeten in mijn collectie. Ik moet bekennen dat de lat voor nieuwe aanwinsten steeds hoger komt te liggen, zal wel een natuurlijk proces zijn.

Hieronder een (gedeeltelijke) foto van het horloge. Ik heb 3 vragen, diegene die als eerste alle vragen goed heeft, krijgt gratis een pakketje oudere horloge catalogi thuisgestuurd.

Vraag 1: Welk merk betreft het?

Vraag 2: Welk uurwerk zit erin?

Vraag 3: Het is een limited uitgave; Hoeveel exemplaren van dit horloge zijn er gemaakt?

Veel succes.

Hier is de (nogal grote) foto:

Aan de wijzers te zien is het een Maurice Lacroix Masterpiece Chrono, maar omdat het een andere chrono lay-out is dan de versie in mijn naslagwerk heb ik geen idee wat voor uurwerk erin zit. Ik gok een Venus caliber.

Ik denk dat er zo’n 220 van gemaakt zijn :wink:

Ruud

Ik kan het zien aan de foto. En nou niet zo zeer door de opmaak van de plaat als je begrijpt wat ik bedoel. Dus ik zeg niets, dat is valsspelen.

Mooie aanwinst Hans!

Mij doet het ook denken aan een ML, kaliber ML36 of Venus 175.
Oplage van 150 stuks.
Maar ik ben niet zeker of die wijzerplaattype van ML is.

Jemig…ik heb jullie onderschat…ik denk dat duurt wel een paar dagen.

Wim:

Vraag 1: Goed, het is een Maurice Lacroix, de officiele benaming is de masterpiece Chronographe Classique.

Vraag 2: Goed, het is een Valjoux 23, ofwel een ML83

en Ruud:

Vraag 3: Goed, het is een limited editie van 220 stuks.

Ik stel voor om het stapeltje horloge catalogi naar Wim te sturen. Van harte gefeliciteerd Wim, kun je me je adres mailen op h.mennink@chello.nl.

gr,
Hans Mennink

Heel erg mooi. Ik had ze via de url van je foto stiekum al gezien :smiley:

Jemig, ik was nog druk aan het googelen: ik dacht slim te zijn, en zag de photobucket subdirectory “V188”, dus ik zoeken op Maurice Lacroix Masterpiece Venus 188, denk nog: die ziet er toch wat anders uit :S is het dan toch een nog veel mooier uurwerk met Valjoux schakelrad-chrono.

Echt wel een supermooi horloge Hans, veel plezier ermee!

Paul
PS: hartstikke leuk, zo’n kwisje trouwens (tu)

Hoe dacht je anders dat ik aan 220 stuks kwam :smiley:

Gefeliciteerd Wim met je fantastische prijs :wink:

En Hans, een prachtige aanwinst, geniet ervan.

Ruud

Ik moet slikken, wat een prachtdtuk.
Zal je veel plezier aan hebben, mocht het niet zijn laat dan iets weten :smiley:

Supermooie aanwinst Hans. Van harte!!! Veel (draag)plezier.

Mooi kaliber ook. Gefeliciteerd.

Gerwin

Hallo Hans.
Ik wist wel dat je een goede smaak had.
Proficiat met je ML.
Werkelijk een schitterend horloge in elk opzicht.
Groeten,
JohnSr

Echt super mooi horloge, een subliem uurwerk. Eentje om trots op te zijn.

veel draagplezier.

Tom

Als ML fan maar 1 woord: prachtig!