Nieuwe aanwinst: een van de laatste Riviera's?

Al een tijd lang was ik aan het kijken naar een Baume & Mercier Riviera XXL. De Riviera modellijn is lange tijd een icoon geweest van het huis Baume & Mercier, van 1973 t/m 2011, 38 jaar! In de huidige collectie komt dit model helaas niet meer voor. De laatste serie kende een XXL, een stoere klok, 43mm, 15mm dik, dus ongeveer dezelfde maten als mijn Anonimo. Alleen vond ik niet alle modellen (lees wijzerplaten, kleuren, e.d.) even geslaagd. Bij voorkeur had ik staal, chronograaf, zwarte wijzerplaat en ook zwarte rondjes voor de chronograaf en een mooie originele kautschuk band. Eigenlijk zoals dit model welke op deze NL website te koop staat:
http://www.yourwatch.nl/artikel_detail.php?artikel_IDN=1186&chanchelanguage=3

Deze komt uit de laatste Riviera modelserie van Baume & Mercier en mag dus met recht na 38 jaar als éé der laatste Riviera’s bestempeld worden? Afijn, wel een model dat mij aanspreekt (dat is natuurlijk het belangrijkste) en een leuk detail.

Uiteindelijk kwam er op eBay een exemplaar voorbij, slechts een paar keer gedragen, zonder krasjes, met alle papieren, met originele doos/verpakking. met aankoopbon, met ook nog eens 7 maanden restgarantie (!) voor 1.500 Euro Direct kopen of een prijsvoorstel doen. Enerzijds jeukten mijn handen, direct kopen…? Nee, toch maar even wachten. Naarmate de tjd vorderde werden er geen prijsvoorstellen gedaan, en er was ook niemand die hem direct kocht. Aangezien het een particulier was die aanbood nog even rustig afgewacht. Veelal willen die op het laatste moment heel toegeeflijk zijn.

Op nog 22 uur van de eindtijd mijn eerste bod gedaan, kwam gelijk een tegenbod terug. Na wat hen en weer bieden uiteindelijk uitgekomen op een prijs van slechts 1.100 Euro voor een als nieuw horloge met nog enkele maanden fabrieksgarantie, terwijl de oorspronkelijke nieuwprijs ruim 3.000 Euro is. Het nieuwe jaar is dus mooi begonnen.

Onderstaand wat foto’s van de aanbieder, als het horloge binnen is zal ik zelf wat (mooiere) foto’s maken.

Nu maar even wachten op de bezorgen van DHL…

Alvast gefeliciteerd, ziet er inderdaad goed uit.

Iconic!

Erg mooi gefeliciteerd.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.