Nieuwe aanwinst: een Wenger

Jaren geleden had ik een vrij eenvoudig Swiss Army horloge. Het heeft de tand des tijds niet overleefd, maar het is me wel altijd bijgebleven. Later nog gezocht naar een identiek horloge, maar nooit meer gevonden.
De laatste tijd merkte ik dat ik behoefte had aan nog een grab&go-horloge; geen gedoe ’s ochtends met op tijd zetten en opwinden, maar gewoon grijpen en omdoen. :wink: Zo heb ik er wel een paar, maar ja…, zoals dat gaat met horlogegekken… (vertel ik jullie nu iets nieuws?! :wink: ). Een quartz dus, of eventueel een eco-drive. En zo kwam ik min of meer toevallig uit bij Wenger. Wat hebben die een leuke collectie, zeg! Ik was op slag verliefd op de Calendar-uitvoering van de Wenger Commando. Beetje rondstruinen en op het goeie moment je slag slaan – want zo werkt dat, weten jullie net zo goed als ik! :wink:

Afgelopen week had ik ‘m in huis (uit de VS, via USPS – dus tamelijk weinig verzendkosten, zes dagen onderweg, geen inklaringskosten :smiley: ). Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Een solide, degelijk aanvoelend horloge dat goed is afgewerkt. Onder de verschroefde motorkap tikt een ETA-quartz. RVS-kast en deksel. Het horloge weegt 80 gram schoon aan de haak, wat ik voor een dergelijk horloge niet weinig vind.
Het kreng bungelt nu een paar dagen aan mijn pols en ik moet zeggen dat ik er blij mee ben!

Met de onderste kroon verstel je de tijd, de tweede tijdzone en de dagaanduiding. Met de bovenste kroon (verschroefd) verstel je de witte kalender-ring. Die werkt als volgt: het is vandaag (= de dag dat ik de foto heb gemaakt) de vijfde – zie ook de dagaanduiding. Je kijkt vervolgens op de witte ring bij de 5 en ziet dat er FR bij staat. Vrijdag dus. Zo kun je voor de hele maand zien welke dag bij welke datum hoort.

Gefeliciteerd met deze aanwinst, ziet er leuk, en bovenal origineel uit. Dat laatste zal komen door de ietwat vreemde dagaanduiding.

Veel draagplezier er van gewenst!

Intrigerend horloge!Grotendeels aantrekkelijk, alleen die datum die nog ergens tussen moest :frowning:

heel mooi klokje, veel draag en kijkplezier ermee.

ziet er goed uit. Ik kende het merk niet. veel draagplezier !

Google…

Wenger is vooral bekend van de zakmessen, maar heeft ondertussen ook wat betreft horloges een goede naam. De horloges van Wenger zijn naar Zwitsers gebruik erg degelijk en tijdloos stijlvol vormgegeven. In de ruime Wenger collectie van Wereldhorloges vindt u zowel dameshorloges als herenhorloges . Wenger Watch maakt horloges die u niet snel in de steek zullen laten !

Dat ziet er goed uit Paul! (tu)
Maar als ik er lang naar blijf kijken, begint alles te draaien.
Of zou het komen omdat ik aan een lekker wijntje zit. :)o :wink:

Groet en veel draagplezier,
Werner

Proficiat! Apart dat draairing systeem voor de dag. Doe mij toch maar liever een venstertje.