Al een tijdje zat ik met een schuin oog te kijken naar al die mooie vlieger horloges die hier voorbij kwamen. Toen ik deze (nieuw) op marktplaats zag heb ik dan ook maar gelijk toegeslagen Hij kwam op een simpele zwarte lederen band van, toch best wel, goede kwaliteit. Deze heb ik gelijk gewisseld voor een mooie legergroene NATO. Het is jammer dat de fotoās de kleur van de band niet goed weergeeft, want hij is echt legergroen. Ik vind het een bijzonder leuk klokje voor het geld.
Mooie klok maar tegenwoordig noemen ze bijna van alles
om waarschijnlijk commerciƫle redenen "Flieger"
m.i. is het pas een āFliegerā wanneer je de kroon met handschoenen aan kunt bedienen en er minimaal een Telemeter verdeling is aangebracht.
Ja ach, de kans dat ik hem in een Stuca bommenwerper zal gaan gebruiken is nagenoeg nihil dus ik red me er zo wel mee laten we het dan een ādress fliegerā noemen :#
Ja ach, de kans dat ik hem in een Stuca
bommenwerper zal gaan gebruiken is nagenoeg nihil
dus ik red me er zo wel mee laten we het dan
een ādress fliegerā noemen :#
Stuka (geen stuca) is een/ was een vliegtuig (duikbommenwerper) gemaakt door de firma Junkers, waarvan ik geen idee heb of dat dezelfde is die van van de horloges.
De naam was officieel Ju 87, maar werd vanwege de omschrijving Sturzkampfflugzeug de Stuka genoemd.
Bedankt voor de verbetering en de leuke informatie! Het horloge begint steeds meer te wennen om de pols Toch geen miskoop aan gehad gelukkig! Nu nog even op zoek naar een mooie donkerbruine lederen band met vintage uitstraling.