Mijn eeerste rus en ook mijn eerste forum aankoop. Gekocht van Vouwfietser een goudkleurige Wostok Panzer.
Hij viel mij op door de afwijkende kastvorm en natuurlijk het goud. Vouwfietser heeft er nog een neiuwe bijpassende leren band aan gekoppelt. en binnen een paar dagen bij mij op de mat.
Ik ben erg entausiast. Het horloge is kleiner dan ik had verwacht. Mischien in mijn gedachte het vergelijk van een 2 meter grote rusische soldaat met dikke klok. Mijn eerste indruk is dat het behoorlijk verfijnd is. De kast is scherp gevormd en de details in de wijzerplaat zijn mooi en scherp. ook de achterplaat is mooi bewerkt. De “duikring” kan je 2 kanten op dreaaien zonder kliks. Het lijkt me ook geen duikershorloge. Door de leren band en goud afwerking kan je hem bijna als dress horloge dragen. Door de afwijkende kastvorm en de kroon op 2 uur is het een eigenzinnige klokje.
Leuk zo een rusje, ik heb er ook een paar.
Koopdrempel is ook lekker laag, gewoon een nato eraan en dan is ie klaar.
Welkom bij de club van Russian watch owners.:)-D
Leuk zo een rusje, ik heb er ook een paar.
Koopdrempel is ook lekker laag, gewoon een nato
eraan en dan is ie klaar.
Welkom bij de club van Russian watch owners.:)-D
groetjes Lenno
Ik heb eigenlijk expres om een leren band gevraagd omdat ik deze waarschijnlijk meestal met mijn pak zal dragen en dan ziet het er best dress uit. Ik heb al wel een nato 18mm besteld natuurlijk ff wat proberen.
Leuke Horloge!
P.s het is inderdaad geen duikhorloge.
Deze is tot een druk van 5 bar waterdicht.
Een Amphibia kan 20 bar hebben en is de duik variant.
Groeten,
Marijn
Ik vind dit wel de stoerste kastvorm van Wostok! Heeft voor mij een oostblok uitstraling.
En de kroon op twee uur draagt ook prettig, want het is een grote schroefkroon die op drie uur makkelijk in je vel zou drukken.
Goede aanwinst, maar ben toch benieuwd hoe het er uitziet op een Natoband.
Dat vraagt om meer foto’s.
Leuke Horloge!
Een Amphibia kan 20 bar hebben en is de duik
variant.
Groeten,
Marijn
Bedankt voor de uitleg, ik weet er eigenlijk nog geen bal van. Is de Amphibia de zelfde maat? of is dat een groter horloge. Ik had begrepen dat alle russen ongeveer dit formaat hebben.
Gister van vouwfiets geleerd hoe je de datum goed zet. Best slim gemaakt eigenlijk. Ben alleen nog onzeker met opdraaien. Moet dat met de klok mee of er tegeing? Hoeveel slagen mag je het opdraaien? Ik lees wel eens het over/doordraaien van een handopwinder, daar ben ik wel bang voor.
Opwinden doe je door de kroon met de klok mee te draaien. Je mag draaien tot het niet verder gaat.
Komandirskies en amphibians zijn in verschillende kastvormen te krijgen. Je had het laatst over WUS. Ik kan je de “show your komandirskie” en “show your amphibian” topics aanraden in het russische subforum om een goede indruk te krijgen. (tu)
koningcaris Schreef:
Marijn2 Schreef:
Leuke Horloge!
Een Amphibia kan 20 bar hebben en is de duik
variant.
Groeten,
Marijn
Bedankt voor de uitleg, ik weet er eigenlijk nog
geen bal van. Is de Amphibia de zelfde maat? of is
dat een groter horloge. Ik had begrepen dat alle
russen ongeveer dit formaat hebben.
Gister van vouwfiets geleerd hoe je de datum goed
zet. Best slim gemaakt eigenlijk. Ben alleen nog
onzeker met opdraaien. Moet dat met de klok mee of
er tegeing? Hoeveel slagen mag je het opdraaien?
Ik lees wel eens het over/doordraaien van een
handopwinder, daar ben ik wel bang voor.