Hoi HF,
Graag deel ik mijn laatste aanwinst met jullie en neem ik jullie kort mee in de reis die hiernaartoe geleid heeft.
In 2013 kocht ik een Citizen Signature Courageous BL1258-53L duikhorloge met blauwe wijzerplaat. Dit horloge werd snel mijn benchmark voor een betaalbaar horloge met geweldige specs en precies het goede gevoel dat ik van een horloge wil hebben.
In 2016 kocht ik mijn tweede Signature, de Grand Touring NB0070-57E. Dit horloge geeft mij hetzelfde gevoel als de duiker, en nog steeds zijn deze twee horloges vaste krachten in mijn betaalbare collectie. Ik kan wel stellen dat dit tot op de dag van vandaag mijn twee favoriete horloges in de verzameling zijn.
Als notoire flipperaar heb ik veel horloges gekocht en verkocht in het ‘betaalbare’ segment, waaronder ook nog enkele Citizen Signatures. Allemaal geweldige kwaliteit maar er was bij al deze horloges wel iets waar ik me aan ging storen. De volgende horloges zijn dus allemaal gekomen en ook weer vertrokken.

10 jaar geleden was de Citizen Signature collectie al een (in mijn ogen) ondergewaardeerde productlijn, en jammer genoeg heeft Citizen de productie van deze lijn enkele jaren geleden volledig gestopt. Er zijn dus geen nieuwe modellen meer uitgekomen.
Ik heb zeker niet alle modellen gehad, sommige modellen zijn nogal druk of vallen om andere reden niet in mijn smaak. Er is echter altijd één model geweest dat in mijn Signature reis ontbrak.
De afgelopen twee jaar zijn voor mij erg rustig geweest op horlogegebied. Het begon steeds meer te knagen en ik wilde graag iets nieuws toevoegen. En toen vond ik op eBay een ongedragen exemplaar van de laatste Signature op mijn lijstje. Dit horloge moest ik dus hebben!
Het gaat om de Citizen Signature Octavia BL1270-58E. Net als de Courageous een eco-drive met Citizen E764 uurwerk. Dit model is ook als chronograaf uitgebracht, en een tijdje had ik die op de wensenlijst, maar uiteindelijk toch besloten dat ik de 3-hander mooier vind.
Het horloge geeft mij hetzelfde fantastische gevoel als mijn andere twee Signatures en de afwerking en de materialen zijn subliem voor een horloge van deze prijs. Geen kleine jongen met 42mm, maar ik heb ondertussen wel geleerd dat het aantal mm’s lang niet alles zegt over hoe een horloge draagt. Dit horloge valt precies goed om mijn pols en ik vind het een genot om te dragen!
Hierbij wat foto’s
Met dit horloge is mijn Citizen Signature horlogereis voltooid (tenzij ze de serie ooit nieuw leven inblazen en er weer iets nieuws komt wat mij aanspreekt). Ik ben er enorm blij mee en zal deze naar verwachting nog heel lang met plezier dragen
Bedankt voor het lezen