Nieuwe aanwinst en al gelijk een probleem!

Lees bij een review dat deze man ook last heeft van de datum. Hij zet hem twee dagen te vroeg en als hij hem terugdraait dan draait door het foutje de datum twee dagen vooruit en staat ie goed. beetje mickey mouse oplossing maar goed.
Bij anderen hebben helemaal nergens last van. Weet iig wel dat ie dadelijk zeker waterdicht is. :wink:

Die wijzers zijn errug fraai, ik wil zoiets nog wel eens op mijn Seiko SKX007 hebben met een Yao wijzerplaat.

Ruud

Zit nog wel te twijfelen tussen deze of die oranje met die streepjes ertussen. Bij onze Bill zitten ze op een Monster.
Deze wijzers zijn origineel van een Seamaster 600 Ploprof (die van Jacques Costeau)

Ik zou voor deze gaan, de zogenaamde Plongeur-hands.

Maar dan op een Seiko …

Ruud

Toch vind ik op een monster de bovenste mooier.

Op zich wel geld, 30 euro voor 3 wijzertjes :wink:

Condensatie wil zeggen dat de luchtvochtigheid te hoog is in de horlogekast.
Wanneer er te grote temperatuurverschillen zijn, normaal aan de pols door de opwarming van het lichaam bedraagt de temperatuur in de kast ong. 30°, zal die vochtigheid zich omzetten in damp en op het glas.
Zo doen wij na een waterdichtheidskontrole ook de condenstest. Ik warm de kast (alleen) op tot een 50°, dan door koud water plotseling afkoelen alleen op het glas door een druppel. Wanneer er zich damp op het glas komt weet ik dat de luchtvochtigheidsgraad in mijn atelier te hoog is.
Oplossing, kast sluiten in diepvriezer, daar is er geen vocht in de lucht.

Een horloge met condensatie in kan dus wel perfekt waterdicht zijn.