Nieuwe aanwinst en al gelijk een probleem!

Hier iig fotos van mijn nieuwe aanwinst.
Er is ook gelijk een probleem. Horloge heeft een soort waas aan de onderkant en bovenkant als ie nat is geworden. Maakte straks het horloge schoon en de achterkant was helemaal beslagen. Gewoon in koud water, dus niet heet.
Gelukkig zit er nog garantie op, want het horloge was van 6 mei. Maar toch voel ik me er niet fijn over. Weet alleen niet of Tissot internationale garantie heeft, of dat ik weer terugmoet naar Utrecht. (waar ik dus niet zoveel zin in heb, ook al is het een leuke stad)







Horloge is verder prachtig en echt het geld waard. Zat ook nog een mooie Tag N Gybe leren band bij met vouwsluiting, maar die zit nu op mijn poljot

Net even een tweede meting gedaan.

Helaas zal hij toch terug moeten.
Ik heb hem net vijf minuten in het water gelegd. Kroon natuurlijk goed dichtgedraaid, half lauw. Om de overgang van arm naar koud te overbruggen. Er zijn nu duidelijk druppels zichtbaar op de rotor.

Toch wel balen dat ik nu weer terug kan, maar ja het is niet anders.

Een mooie aanwinst! Jammer van het water-probleem: hopelijk wordt 't keurig opgelost (dat zou je wel verwachten bij dit merk) en heb je er nog jarenlang plezier van.

Tom,

Wat zonde nou dat dit jou overkomt. Horloge is in ieder geval een goede keus geweest; een mooie duiker. Laat je ons weten hoe dit afloopt?

Gerwin

Van harte gefeliciteerd met deze duiker. Jammer genoeg kan ie nog niet zo diep.
Heb op het DWF al eens verhalen over lekkende seastars gehoord, dus uniek is het niet maar ik ga ervan uit dat het helemaal goed gaat komen.
Volgens mij hoef je niet naar Utrecht, een andere Tissot dealer is ook goed.

Nogmaals Tom, gefeliciteerd, prachtig horloge, en ik hoop dat de problemen snel opgelost zijn, dan kun je ervan gaan genieten.

Ruud

Prachtig Tom.
Ik versta het niet dat er zo vlug condens of water in komt.
Je zegt zelfs druppels op de rotor.
De waarborg bij Tissot is internationaal en je kan overal terecht bij alle officiele daelers.
Snel handelen is de boodschap.
Kom ff langs, ik zou het zo direct voor je oplossen. :slight_smile:
Freddy

Mooi horloge…

Ongelofelijk dat er zich druppels IN de kast vormen. Ik zou zeker een ander exemplaar vragen, en niet deze laten repareren.

succes,
Hans Mennink

Nivelacuso Schreef:

Mooi horloge…

Ongelofelijk dat er zich druppels IN de kast
vormen. Ik zou zeker een ander exemplaar vragen,
en niet deze laten repareren.

succes,
Hans Mennink

Weet niet of dat mogelijk is. Horloge is van 6 mei, dus niet helemaal nieuw. Waren echt kleine druppels op de rotor. Heb hem nu laten drogen, dus verwacht dat ie morgen redelijk droog is.

Drogen kan alleen als de kast open is. Komt er ook zuurstof in en kan roesten. Dus als kast open is moet het gang werk en kast opgewarmd worden om zeker te zijn van verdamping.
Indien de kast gesloten blijft, blijft de luchtvochtigheid in de kast te hoog en zal bij een volgende temperatuurschommeling er terug een probleem voordoen van condens en druppels.

Heel erg mooi!
En dat ie van 6 mei is maakt niet uit. Als je alle papieren hebt moeten ze dit oplossen. En ik ben het met Hans eens, geen reparatie accepteren maar een nieuwe vragen! Succes, en laat ons weten hoe het verloopt.

Bedankt voor alle jullie goede woorden. Bel vanmiddag wel even naar de desbetreffende juwelier. Zij zijn lid van de cachet groep en die hebben ook dealer hier in de buurt. Ben hem al met de fohn zachtjes aan het drogen. Toen ik echter stopte daarme sloeg ie helemaal dicht. Komt doordat de fohn nog meer vocht uit de kast haalt.

mvg Tom

Da’s pech Tom, jammer van zo’n mooie aanwinst. Hoop dat het snel wordt opgelost.

Ik zou er gewoon van afblijven Tom, als ze zien dat je er zlef aan hebt gezeten zou de fabrieksgarantie wel eens kunnen vervallen…

Heb hem net weggebracht, dus ik heb er weer een hele reis opzitten.
Het was echt van kwaad tot erger gegaan. Kon helemaal de tijd niet meer aflezen, op de hele voorkant zat condens. Ook het uurwerk kreeg kuren door het vocht. 1 minuut duurde volgens mijn horloge slecht 35 seconden. Op de achterkant zat het middengedeelte met de lagers in de rotor ook helemaal in het water. Minuscule druppeltjes waren ook te zien op de wijzers en plaat.

Is het trouwens normaal dat als ik alleen de datum verzet ik heel de kroon moet uittrekken, dus tot en met de wijzers verzetten. Als ik dit namelijk niet doe en ik wil de kroon weer inschroeven dan draai ik de datum steeds mee. Als ik echter hem helemaal uittrek en dan weer terugdoe gaat alles wel goed.

Hoort dit zo, of is dit niet de bedoeling.

Tom

Dat ie in een keer zo snel gaat lopen is waarschijnlijk het gevolg van water dat in de balansveer (?) terechtgekomen is en daardoor 2 windingen aan elkaar laat plakken.

Dat gefriekel met die kroon is zeker niet normaal. Volgens mij huist er een Eta 2824 in jouw Tissot. Die zit ook weer in mijn SAR en daar doet ie het normaal, zoals het hoort.

Ondanks de moeilijke start ga ik ervan uit dat het helemaal goed gaat komen.

Ja klopt is een eta 2824-2, als ze hem uit elkaar halen zullen ze dat ook wel in de gaten hebben.

Als de garantie verlopen is, komen deze wijzers er iig op. weet iemand nog een adres in Nederland waar je mesh banden kan kopen.

Tom,

Dat met die kroon heeft te maken dat de opwindstift een beetje te kort is.In de kroon zit een pompsysteem, is een buisje dat ingedrukt wordt in de kroon als je deze inschroeft, en doordat de opwindstift tekort is kan het schakelmechanisme niet juist in de stand springen van wijzerverzetting of datum.
Men zal dat wel merken als ze het kontroleren.
Als er zoveel water in het horloge is kan dat niet zijn van alleen condensatie, maar wel een lek in de dichtingen van de kast.

Freddy

Denk ook dat er een lek inzit. Toen ik hem gister in het water legde zag ik aan de achterkant 2 hele kleine bubbeltjes zitten, toen ik deze wegwreef kwamen ze ook gelijk weer terug. Zal wel het lek zijn geweest.
Leg eens uit van dat condenseren, gebeurt dat vaker dan en kan dat kwaad?