Nieuwe aanwinst en gelijk

…een (luxe) probleempje.

Deze aangeschaft ter vervanging van m’n ouwe trouwe Seiko Kinetic. Gistermiddag binnen gekomen. En me verbaasd dat hij in het echt veel en veel mooier is. Zo mooi dat ik deze eigenlijk niet als “werkhorloge” wil gaan gebruiken…maar m’n vrouw ziet me al aan komen “Hè, nog een horloge, je hebt deze nog geen dag, wat moet je met al die dingen, je hebt maar twee polsen”

Orient Blue Mako CEM65002D.

Foto gemaakt zonder tentje, uitverkocht (natuurlijk).

mooi, veel plezier ermee.

gewoon nog een horloge kopen, je kan er nooit genoeg hebben lijkt me :wink:

Dat is een superhorloge! Ik had er een gekocht op ebay maar die kwijtgeraakt/gestolen tijdens het transport. :frowning: Wel mijn geld terug gekregen maar als ik dit zie wordt ik toch weer verdrietig. Heel veel draagplezier.

Prachtfoto !!

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met deze karaktervolle klok.
Een solide horloge welke oogstrelend is. En zijn uitstraling niet alleen op het droge, maar ook in de diepte der wereldzeeën met verve waarmaakt.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit karaktervolle horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooie klok en een mooie foto (tu)

Ook een ‘tentje’ gekocht bji de praxis? :wink:

Groeten,

Martin

Nee, geen tentje (uitverkocht). Ik heb voor deze foto een ander truukje gebruikt.
Met een TFT monitor (van de PC) en een polarisatiefilter op de camera kun je iets heel grappigs doen. Als op het beeldscherm één groot wit vlak hebt kun je het te fotograferen onderwerp (het horloge) heel diffuus belichten. Dit witte licht is gepolariseerd, met een polarisatiefilter kun je dat licht dus wegfilteren. Het licht wat op het horloge valt wordt niet weg gefilterd. Een wit A4tje om buitenlicht wat zachter te maken en klaar is CDesign.
De spetters die je in het zwart ziet zijn vlekjes en stofjes op het beeldscherm.

Een heel verhaal voor één foto, maar wel een mooie foto met een mooi horloge.

Klinkt allemaal ingewikkeld, maar het resultaat is prachtig! Heb je ook nog rekening gehouden met de secondewijzer, of heb je die achteraf zo geshopt?

Mooie klok en van harte. (tu)

mooi blauw!! veel plezier er mee.

groet,
Arno.

Prachtig horloge en mooie foto! Wie maakt wie mooier? :wink:

Als ik vragen mag, waar is deze aangeschaft? Misschien heb ik zelf ook interesse.

mvg,

Tom

Mooihorloge en dito foto, veel plezier ermee.

Frank

Jaap-Wim Schreef:

Heb je ook nog rekening gehouden met de
secondewijzer, of heb je die achteraf zo geshopt?

Sluitertijd 5 sec. dat geeft een wazige secondewijzer. Aan de foto is niks geshopt alleen een uitsnede gemaakt en verkleind.

Wat een slimme truuk!
Ik heb nooit aan die polarisatie gedacht. Ik heb nog een aantal oude TFT’s en wel eens bedacht om die als ‘kleur regelbare’ diffuse lichtbron te gebruiken, maar dit maakt het wel heel indrukwekkend (tu)

Toch eens mee experimentern!

Thanks,

Martin

tomjansen Schreef:

Als ik vragen mag, waar is deze aangeschaft?
Misschien heb ik zelf ook interesse.

Ik heb hem gekocht bij ene Robbie409. Die schijnt hier ook wel eens op het forum te zitten en doet ook iets met horloges :wink:


http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,26324,100493#msg-100493

Maar ik scheen geluk te hebben gehad, het schijnt dat de blauwe zeer schaars zijn/worden.

Orient Blue Mako CEM65002D.

Mooi horloge inderdaad, ik heb dezelfde maar dan in het zwart.
Beetje spijt dat ikzelf niet de blauwe heb gekocht, maar wie weet ooit…

Ook mindere foto :frowning:

ps: ik heb hem toendertijd bij www.longislandwatch.com gekocht

CDesign Schreef:

Jaap-Wim Schreef:


Heb je ook nog rekening gehouden met de
secondewijzer, of heb je die achteraf zo
geshopt?

Sluitertijd 5 sec. dat geeft een wazige
secondewijzer. Aan de foto is niks geshopt alleen
een uitsnede gemaakt en verkleind.

Thnks voor de tip. Zal eens kijken of ik dit ook kan instellen op mijn camera. Geeft wel een mooi effect vind ik.

Gefeliciteerd met dit prachtige exemplaar(tu) En wat voor een fraaie foto’s komen er uit jouw toestel als je wel zo’n fototentje op de kop had weten te tikken:)