Na jarenlang twijfelen en eindeloos flipperen van horloges is het moment eindelijk aangebroken: ik ben er klaar mee.
Mijn onrust kwam voort uit mijn onmogelijke zoektocht naar hét horloge: eentje waar ik alles mee kan doen zonder zorgen en dat er ook nog eens mooi uitziet. Dus na een stortvloed van allemaal verschillende horloges te hebben gehad, dacht ik ineens: het moet een G-Shock worden. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind de meeste G-Shocks spuuglelijk. Tot ik de 5610U tegenkwam. Die deed me meteen denken aan mijn jeugd: pure nostalgie!
Ik stond al op het punt om een 5610U te kopen, maar ontdekte gelukkig dat er ook een GW-5000U bestaat. Een model dat écht in Japan wordt gemaakt, met een uurwerk dat in een stalen behuizing zit in plaats van plastic. De 5610U was al bijna perfect, maar de 5000U klopte echt helemaal. Dus: meteen besteld:
Vind ik dit horloge mooier dan alle andere die ik heb gehad? Heel eerlijk: nee. Maar het voldoet wel aan al mijn eisen, en dat is wat telt. Ik ben er klaar mee. Misschien dat ik zelfs mijn forumnaam aan laat passen.
Het blauwe gedeelte, laat ik vanaf nu links liggen. Tijd om te genieten van mijn Casio!