Corona doet rare dingen met je. Ik ben een erge James Bond fan en om de saaie dagen door te komen ben ik er weer een paar gaan kijken. Altijd leuk ook om de horloges die in de films werden gedragen te zien.
Ik besloot dat ik een horloge wilde hebben dat in een film werd gedragen. Het moest echter wel leuk en betaalbaar blijven. Ik zat verlekkerd te kijken naar de nieuwe Hamilton Pulsar PSR.
Een originele Pulsar is erg duur en vreet natuurlijk batterijen.
Hij staat nog steeds op de lijst maar ik vond dit net iets te veel geld op dit moment.
Toen ik alle modellen aan het doornemen was kwam ik opeens op een horloge dat slechts kort in de film For your Eyes Only te zien is. Deze film heb ik het vaakst gezien omdat ik hem op video had in 1982. bovendien was het zender aanbod ook erg beperkt in die tijd. Op Betamax nog wel. voor de jongere leden. Dit is waar je vroeger een film op afspeelde
Het ging om een Seiko Tuna ref 7549-7009
Ik denk dat iedereen wel van mijn haat liefde verhouding met Seiko afweet inmiddels. Verschrikkelijke QC maar wel mooie modellen.
Ik ging op zoek naar dit model maar origineel is moeilijk te krijgen en wat me tegenstond is dat het een quartzduiker was. Bij een batterij wissel moet hij dan toch echt worden getest op waterdichtheid en dit is vaak een kostbare zaak bij oude quartzen.
Nu wil het geval dat Seiko zo een twee jaar geleden een heruitgave van dit model heeft gemaakt die wat kleine aanpassingen en verbeteringen heeft. hij is Solar. Dit vind ik een heel groot voordeel voor een duiker. De maat was ook iets kleiner en eigenlijk had hij alles wat ik bij het origineel minder vond.
opnieuw weer gaan zoeken. Nieuw kwam hij ruim op 400 euro. Op zich prima te doen maar ik had al 4 horloges onderweg dus moest even pas op de plaats maken.
Vervolgens ging ik even op het forum kijken wat voor topics er over dit model waren en alsof het zo moest zijn zag ik er één in het blauwe gedeelte voor een hele mooie prijs.
Direct contact gezocht en de deal was snel rond. De chapter ring is goed uitgelijnd ook nog dus deze koester ik. Bij deze dus…“For your eyes only”
De Seiko SNE498
Heel erg blij mee…