Nieuwe aanwinst, en nieuw forum-lid

Hallo allemaal,

Een paar weken geleden tijdens mijn vakantie in Zwitserland voor het eerst een ‘echt’ horloge gekocht, en deze aankoop heeft meteen mijn interesse in horloges in het algemeen gewekt, vandaar dat ik bij dit forum ben beland.

Ik ben echt een newbie op het gebied van horloges, en de meest elementaire termen zeggen mij nog niks, maar ik hoop dat ik hier wat kan opsteken!

Twee foto’s die ik gisteren van het horloge heb gemaakt:

  1. Revue Thommen

  2. Met een sluitertijd van 30 seconden

Highstreet

Welkom Highstreet,

Van harte Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Waarschijnlijk een Valjoux 7750 uurwerk zo te zien.
Ziet er heel mooi uit. Strak en toch wat klassiek.
Hoe groot is X-Large ?

Welkom Highstreet,

En van harte met je fraaie aanwinst, een prachtige tijdloze (blijft een raar woord voor een horloge :smiley: ) klok.

Draag hem in goede gezondheid, en veel lees en schrijfplezier op dit forum.

Ruud

In dit geval is X-Large 41mm. Geen idee wat voor uurwerk erin zit, knap dat je kan zien dat het een Valjoux 7750 is!

Mooie aanwinst , geniet ervan!!!
Ik ben ook vrij nieuw hier in dit Forum , je leert er elke dag wel wat bij.
Komt allemaal met de tijd , gewoon genieten.

Ik had het niet van internet gehaald.

De dag/datum aanduiding in combinatie met de 6,9,12 hulpwijzerplaten, automatic, zwitsers en aangezien de 7750 eigenlijk het meest gebruikte automatische chronograaf uurwerkje is.

1 + 1 = 3 :D:D:D

Aha! Leuk, meteen even op die site gekeken, en wat schetst mijn verbazing: hij staat daar te koop voor ruim 500 euro meer dan ik ervoor in Zwitserland heb betaald!!!

Waar zou dat aan liggen? Is het gewoon de site van een dure juwelier, of is het gewoon goedkoper omdat ik het in het land van herkomst heb gekocht???

Hallo Highstreet,

Welkom op dit forum. Je hebt een goede keus gemaakt, de Valjoux 7750 is een oerdegelijk uurwerk, en heeft zich al ruim 30 jaar bewezen als zijnde zeer betrouwbaar. Als je wat rondkijkt op de diverse fora en op het internet zul je dit uurwerk in vele gedaantes tegenkomen. Ik heb er ook een aantal (7750 en 7751) in mijn collectie zitten.

gr,
Hans Mennink

Goede keus Highstreet,

Welkom hier.

Hoi Jaap

Hoe werkt dat, dat terug vragen van de BTW? Ben van plan om in Zwitserland een horloge te kopen dus… Moet je bij aankomst hier in Nederland ook melding maken dat je een horloge hebt meegenomen?

Ik heb dit niet gedaan, simpelweg omdat ik niet wist dat het kon!

Welkom Highstreet!
Mooi horloge en leuk idee om het horloge te fotograferen met een lange sluitertijd. Ben benieuwd hoe dat zou zijn (als dat kan) na 10 minuten/uur.

Fraaie foto’s van een fraaie klok. Welkom hier op het Forum en veel (draag)plezier met je aanwinst! Goede keuze.

Gr. Patrick

welkom! een mooie foto van een mooi horloge!

Langer dan 30 seconden gaat lastig worden met mijn camera; ik heb wel voor de grap nog een foto met 30 seconden gemaakt in het donker:

Zeker een leuk effect!

Nog een grapje:

Leuk! Zelf gemaakt?

Ja, zelf gemaakt, maar heel snel, het is dus niet echt een mooie animatie… Later zal ik nog eens een betere poging doen.