Nieuwe aanwinst, en nu?

Afgelopen jaar heb ik mijn collectie een flinke upgrade gegeven. Van een Breitling colt, Tag Heuer F1, Meistersinger en Hamilton Pam Europ naar een Tudor BB, Omega Aqua Terra en een Omega Speedmaster broad arrow (plus 2x steinhart, seiko 5 en casio). 2 weken geleden heb ik van @ruudvv een mooie Oris 65 bico overgenomen. Na enkele dagen de Oris onafgebroken te hebben gedragen, merk ik dat ik de Tudor (en helaas ook de Speedmaster die ik voor het behalen van mijn studie heb gekocht) toch vrij fors vind om mijn kippenpolsjes van 16,5cm.

Daarom zit ik in twijfel wat nu te doen in mijn verzameling. Gezien mijn spaargeld nu volledig aan de kant wordt gezet voor een koop van een huis, is extra geld om bij te leggen zeer beperkt.

Een optie die ik nu in mijn gedachte heb is de Aqua terra en de Black Bay eruit en dan proberen met toch iets bij te leggen een Rolex OP 39 dark rhodium te gaan zoeken. Ik denk dat dit in de huidige markt echter lastig zal worden.

Mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie doen en hebben jullie nog andere leuke suggesties?

Hierbij een foto van de huidige collectie:

12 likes

Ik dacht het onderstaande te lezen… :joy: In dat geval was dit weer een leuk topic geworden.

te beleggen in een Rolex OP 39

Ik denk dat 36 ook prachtig staat op jouw polsen!

1 like

Die moet je er dus niet uit doen, daar krijg je gegarandeerd spijt van.

Wat nu? Doen wat je al benoemt. Als je echt gek bent van die Rolex mis je de twee genoemde horloges echt niet🙂

Die moet je inderdaad nooit verkopen!!!

Klopt, ik heb een seiko 5 van 37mm en die past top! Echter ben ik bang dat als ik vaak een 36mm zou dragen, dat de Speedmaster met z’n 42mm helemaal groot gaat lijken en weinig om de pols zit.

Ik zou 't zo houden. Heerlijk diverse collectie.

2 likes

Tuurlijk wel.
Als iets te groot is, het is geen gezicht en je draagt hem niet, verkopen. Horloges zijn te duur om vanuit sentiment het horloge in de kast te laten verstoffen.

Verkopen en van dat geld iets kopen wat wel past bij jouw polsmaat.

3 likes

Je zou er eens aan kunnen denken om de horloges op leer of nato te dragen, dan ogen ze vaak toch een stuk beter op de pols!

Toevallig is er een suède bandje onderweg voor de Speedmaster :slight_smile:

Wat ik zou doen is alle vier verkopen omdat het mijn smaak niet is. Doe lekker waar je zelf zin in hebt Koen!

2 likes

Ik zou een beetje afkicken. Tijd nemen om te genieten van de huidige collectie. Misschien een cursus over uurwerken volgen in Schoonhoven?(tenzij u al ervaring met uurwerken hebt)

4 likes

De Tudor is inmiddels ingeruild voor Cartier Cle de Cartier. Helaas zorgen m’n fotografie-kunsten ervoor dat het horloge op de foto bij lange na niet zo mooi eruit ziet als in het echt. Deze blijft nog wel even!

1 like

Sportschool vanwege de polsjes ?