Nieuwe aanwinst(en):)

Een tijdje terug werd mijn interesse gewekt door een mededeling op dit forum
dat de Kijkshop uitverkoop had met verschillende modellen horloges van o.a het merk Rexxor.Ben vanmiddag eventjes wezen kijken en uiteindelijk thuisgekomen met 2 modellen 1 opwinder en een automaat en ik moet zeggen…best leuk hoor?:slight_smile:

En dat samen voor 55 euro!

lees ik nou Rexxor exciusive? (l niet meer voorradig?)

Kende het merk Rexxor (nog) niet; in ieder veel airtime met je nieuwe aanwinsten toegewenst.

groet,

Bojo

Van harte met deze aanwinsten. Vooral die met opengewerkte wijzerplaat is mooi.

Hallo Bojo.je hebt gelijk!op de box staat “exclusive” en op de wijzerplaat"exciusive":)dat maakt hem wel heel…“exclusief”

Leuke aanwinsten en ze lopen ook best goed op tijd heb ik gelezen.

Veel plezier ermee.

Exclusief batterij zeker? :slight_smile:

Pierz Schreef:

Exclusief batterij zeker? :slight_smile:

Wat moet je met een batterij in een Mechanisch horloge? :wink:

Kijkshop rules! Een echte ‘exciusive’ voor nog geen €60,-

Veel plezier met de nieuwe aanwinsten. Vooral met de ‘exciusive’, in de numismatiek (muntkunde) noemen ze zoiets een ‘misslag’. Echter als ze het allemaal hebben is het een gewoonweg een ‘miskleun’;).

Groeten, Tom Vreeken.

Dit zijn nou leuke horloges, net als de Aldihorloges! Kosten geen drol, is geen “bijna imitatie”, pretendeert niets, maar is wel mechanisch. Echt leuke draag horloges en als er iets niet helemaal klopt neem je daar genoegen mee want ze zijn goedkoop.

Perfect voor onze hobby trouwens want ik denk dat dit soort horloges mensen enthousiast maken voor (mechanisch) horloges.

En zo is het maar net Hendrik;)Ik zie de humor er echt wel van in en zeker voor deze bedragen!!!:)en ze staan nog “chique” om de pols ook!

Maarre, zal wel aan mij liggen, maar waar zijn die twee fly-back wijzers van de bovenste nu eigenlijk voor ?

Bas

Mijn beste,

Volgens mij geven deze twee schijfjes de seconden aan.
Van 0 t/m 30 seconden en vervolgens van 30 t/m 60 seconden. Na gedane arbeid springen ze weer terug.
Let wel; er is ook nog een centrale seconde wijzer??:wink:

Orologio Signaturis Temporis

dennis the menace Schreef:

En zo is het maar net Hendrik;)Ik zie de humor er
echt wel van in en zeker voor deze bedragen!!!:)en
ze staan nog “chique” om de pols ook!

Mijn beste,

Inderdaad, zo is het maar net.
Proficiat met deze twee mooie horloges.
Voor dat geld laat je ze inderdaad niet (bij de ’Kijkshop’ ) lopen.
Veel plezier met deze uitgekiende aankoop. :wink:

Baseman Schreef:

Maarre, zal wel aan mij liggen, maar waar zijn die
twee fly-back wijzers van de bovenste nu eigenlijk
voor ?

Bas
de grote fly-back(met mooie blauwe wijzers trouwens) geeft de secondes van 30 naar 60 en vliegt dan weer terug. De kleine fly-back pakt de secondes weer op van 1 naar 30 om vervolgens ook weer terug te vliegen.Wat de functie is…geen idee maar het werkt wel!:wink:

Ik geloof niet dat mijn (flauwe) grap helemaal doorkomt.

He, gefeliciteerd, ik heb die automaat ook gekocht, zo’n 2 weken terug. Hij bevalt zeer goed, loopt prima (ca.+15sec per dag) en heeft ruim 38 uur gangreserve.

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Volgens mij geven deze twee schijfjes de seconden
aan.
Van 0 t/m 30 seconden en vervolgens van 30 t/m 60
seconden. Na gedane arbeid springen ze weer
terug.
Let wel; er is ook nog een centrale seconde
wijzer??:wink:

Dat klopt idd, beetje overbodig is het wel, maar het geeft wel een grappig effect en het ziet er mooi uit :wink:

Ze worden steeds minder ‘exiusief’ :smiley:
Zelf heb ik namenlijk de doorkijk handopwinder ook meegenomen. Was het eerst niet van plan, maar toen ik langs een Kijkshop liep, heb ik even binnen gekeken. Ik was verbaasd hoe leuk het er uit zag voor het geld. Ook om mijn kinderen te laten zien hoe een mechanisch horloge van binnen er uit ziet, dankzij de grote glazen bodem.

Enig nadeel vind ik de beperkte diameter (plm 33 mm zonder kroon) voor mijn wat brede pols.

Voor wat betreft de typefout, ik heb dit vaker gezien bij ‘made in China’ producten. De arbeiders hebben geen idee wat er staat, en nemen gewoon over wat ze (denken) te lezen. Ik heb ooit een paar DVD’s in Bejing gekocht die ook vol stonden met dit soort typo’s. Als je goed op de kijkshop site kijkt, zie je bij de automaat dezelfde fout.

Groeten,

Martin

Even een vraagje, klopt het dat de handwinder (op de onderste foto) 33mm is? :slight_smile: