Beste forumleden,
Na het overlijden van een ver familielid, heb ik een Enicar Sherpa georven. Ik kende het merk nog niet, maar na wat research ben ik achter het volgende gekomen: Het blijkt dat Enicar zeer degelijke horloges maakte en dat de klokjes alom worden gewaardeerd door horlogeliefhebbers!
Deze Enicar loopt, maar zowel op de kast als op het glas zitten veel krassen. (Deze zijn op de foto’s goed te zien.)
Ik heb het horloge georven van een achteroom die ik nauwelijks kende. Om deze reden heeft het horloge voor mij weinig tot geen emotionele waarde. Geen van de familieleden had belang bij dit horloge, vandaar dat ik hem heb gekregen.
Eigenlijk ben ik dus benieuwd of het horloge zelf het waard is om nog in te investeren. Ik overweeg de volgende opties:
- Het glas en de kast zelf polijsten. (Ik heb hier geen ervaring mee, is het risico groot dat ik dit klokje verpruts?)
- Het glas en de kast laten polijsten. Dit zal natuurlijk geld kosten, maar ik vraag mij nu dus af of dat het waard is. En is een servicebeurt een absolute must?
- De derde optie is om het horloge te verkopen, maar misschien dat ik daar nog wel eens spijt van ga krijgen…
Wat zouden jullie doen?
En hier is ie dan:
Hallo Johan,
Leuke klok,maar de waarde is niet zo hoog,wel zijn de chronografen van Enicar vrij prijzig en gewild.
Ik heb ook een paar Enicars die op jouw horloge lijken, maar ik spaar alleen de Enicars met de Sherpa benaming.
Voor mij heeft dit een andere reden,zoals je weet misschien, heeft Enicar het type Sherpa uitgebracht voor een berg beklimmings expeditie in de Himalaya om te testen tegen het ruige leven daar en werden de Sherpa’s die de klimmers hielpen er mee uitgerust.
Mijn vrouw is een Sherpa en komt uit Nepal,zo is mijn interesse in dit soort type horloges gegroeit.
Groeten
Jack Willen