Nieuwe aanwinst - ESQ Squadron Compass Chronograph

Vanochtend opgehaald, de ESQ Squadron Compass Chronograph :smiley:

Zoiets aparts had ik nog niet eerder gezien, een redelijk standaard chronograaf, echter met dubbel saffierglas waartussen een compasnaald geplaatst is.

Het verrassingspakket:

De inhoud, alles nieuw compleet met boekjes:

Ondanks dat het compas ervoorzit, toch een goed afleesbare wijzerplaat:

Wel een beetje dik (16 mm!), maar met een mooi bol glas voorzien:

Mooie dikke solid band, met solid end en mooie sluiting:

En natuurlijk wristshot van mijn ongespierde pols (maar daar komt nu wel verandering (:smiley: in want hij is volgens mij > 200 gr)

Ik vond het een te grappig horloge om te laten liggen, maar het zal wel geen blijvertje zijn 8-).
Mijn dochter kwam al met pijl en boog naar me toe… Kijk papa nu ben je Rambo (:D(:D(:smiley:

Zeker apart met de dubbele saffierglas.
Werkt de compas als een gewoon kompas, dwz richt zichzelf naar het noorden of moet je hem zelf stellen?
Verder gefeliciteerd met deze aanwinst ennuh, spierpijn duurt meestal maar een paar dagen:D :smiley:

gr Ron

Het compas werkt als een echt normaal compas, dus hij zoekt zelf het Noorden

(ik had er eerlijk gezegd mijn vraagtekens bij of dit wel zou werken, maar ik was blij verrast (tu)).

Bovendien dacht ik dat het glas gigantisch zou uitsteken boven de bezel, maar het is net zo bol als bij een duiker, dus dat viel gelukkig ook mee.

Horloge links, biertje rechts…, 2 weken volhouden en ben dan net zo breed als Arnold met de buik van AndrĆ© (:smiley:

heel leuk stoer en apart horloge.
zou voor mij ook wel wat zijn, ik hou wel van dat soort horloges.
zou je mij een pm willen sturen waar je m vandaan hebt.
mvg arie.

apart, maar wel een hoop wijzers :smiley:

Gefeliciteerd! Nu maar hopen dat Rambo door de bomen het bos nog kan zien:D

Mijn beste,

Tja, wel even wennen zo’n survival horloge. De wijzerplaat oogt nogal druk met dat kompas.
Ik zou dit horloge eigenlijk in het echt moeten zien om het de waardering te geven die het wellicht toekomt.
Desalniettemin wens ik je veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze mastodont der horlogerie.

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Stoer ding! Enne, ik weet nog wel iemand die aan rubberen camouflage banden kan komen, voor de echte Rambo look :wink:

Groeten,

Martin

Ik heb 'm net even op de nato gezet (tu)

Hele verbetering: van Rambo naar MacGyver (:smiley:

Opdakje wil eindelijk van een klokje af waar hij mij te snel mee was :D, dus hij staat al weer op horlogemarkt :)-D

Hmmm, ik zou niet weten waar die te verkrijgen zijn…

MartinB Schreef:

Stoer ding! Enne, ik weet nog wel iemand die aan
rubberen camouflage banden kan komen, voor de
echte Rambo look :wink:

Groeten,

Martin

:d

Wat een drukte op die wijzerplaat, niet echt mijn ding…