Nieuwe aanwinst: FFF!

Ik wilde hem al een hele tijd: de Seiko Fiftyfive Fathoms. Hij is binnen en ik vind hem geweldig! Uiteraard bij Monsterwatches vandaan, Rob had keuze uit verschillende wijzerplaten, ik ging voor blauw met zwarte bezel.
Hologe is precies de goede maat voor me, 42 mm. Mooie stalen band eraan, maar ik ben niet zo van staal, ik heb hem meteen vervangen door een Zulu die ik erbij besteld had.

Het is natuurlijk een hommage van de Blancpain, dus die heb ik ook eens bekeken op het net. Echt heel mooi, ik kan niet anders zeggen, maar tjongejonge, wat een prijzen. En ik dacht nog dat Rolex dure klokjes maakte…

Nu foto’s, enjoy!

Super mooi:) Zit zelf ook te twijfelen over dit horloge

Fijne klok idd. Aparte creatie heb je ervan gemaakt.
Goed dat je de secondewijzer tip ook rood hebt laten maken.
Groeten van z’n broertje;

Das een mooie Bert, gefeliciteerd! Ik zou er persoonlijk een andere zulu op zetten, maar vooral ook op staal vind ik hem stoer.

Mijn beste,

enjoy!!
Inderdaad. Het is een waarlijk genot om naar te kijken!!
Met name de wijzerplaat. Die ligt als het ware verzonken in het hart van deze fraaie Seiko.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit uitgebalanceerde horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Heel fraai!

Heb je hier saffier in laten zetten?

Dank, allen! Ik heb er geen saffier in, maar na een half uur dragen slaat de twijfel al toe. :slight_smile: Ik ga binnenkort maar wat laten verbouwen bij Rob. Saffier, zwarte datumschijf en Alpinist wijzers. Ik vind deze wijzers wel mooi van vorm, maar ze zijn vrij fors, bovendien is de lume zo sterk, dat ze er wel erg uitspringen. :slight_smile:

De Zulu natuurlijk zo vervangen, echt iets wat je per dag kan kiezen. Ik heb hier een Bond-nato, in grijs-zwart, die is erg mooi, maar helaas te smal. Verlanglijstje…

Mooi hoor. Vind de wijzerplaat echter wel wat klein in verhouding met de bezel.

Van harte Bert!!

Mooi horloge wat ook nog op mijn wishlist staat. Veel draagplezier (tu)

Normaal ben ik niet zo van de Seiko’s maar eerlijk is eerlijk dit is een heel mooi horloge!

Gefeliciteerd mooi aanwinst. (tu)

Ze zijn leuk! Een iets ander natootje maakt 'm nog leuker m.i.

Ja, ik vind dit Zulubandje eigenlijk wat tegenvallen in het echt. Hij zit nu weer op staal. Maar wie weet…

Twijfel slaat toe, ik vraag jullie mening!

Ik stuur het horloge weer naar Rob voor wat modificaties. Zwarte datum komt erin, en saffierglas. En ook andere wijzers. Ik vind deze wijzers net wat te groot, en de lume is een stuk feller dan de indices, dat vind ik niet mooi.
Nou heeft Rob twee andere wijzers op zijn site staan, brede
https://lh6.googleusercontent.com/-BiGZzKpfZN8/Twr24N9fRqI/AAAAAAAAPK0/n4cAXG2gZv4/s800/FFF-010.JPG]smalle
en [url=https://lh5.googleusercontent.com/-VtActZXSBNY/T4xtknuewAI/AAAAAAAAPgw/w4KnpPHENUA/s800/FFF-003.JPG[/url]. Ik kan niet kiezen. Wat vinden jullie de mooiste? (Voor de duidelijkheid, ik neem uiteraard chromen wijzers, geen gouden.)

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst(tu)
En wat betreft de wijzers, persoonlijk vind ik de wijzers van het onderste plaatje het mooist.

Mvrgr, Andre

Mooi horloge !
Speel met de gedachte om er eentje te bouwen maar dan liefst met schroefkroon.

Ik vind beide voorbeelden van de wijzers niet echt super…er zijn betere / mooiere te leveren voor de FFF, zowel in goudkleur als geborsteld RVS.

Daar ben ik best benieuwd naar, heb je misschien een link of een naam?

Goud

Brushed

Mooi horloge!

Ik zou er persoonlijk een zwarte zulu op zetten.

Die heb ik ook van Seiko zelf, zijn kleiner en lijken niet op die van Blancpain.
Als je ze neemt, zoek ze dan van Seiko vanwege de lume.

Zelfs met Benz wijzers, die heeft Seiko ook, zelfs voor Kinetics (SUS-serie)