Nieuwe aanwinst: Flying Fish!

Beste horloge liefhebbers.

Meestal post ik geen nieuwe aanwinsten, maar voor deze maak ik toch een uitzondering. Het horloge bevalt mij erg goed.

Het is een Breitling Chronomat 44 editie Flying Fish.

Vaak vind ik Breitling horloges te druk, te veel glimmen en ik ben niet zo gecharmeerd van de opgeleukte ETA uurwerken.
Ik ben erg van de Tool Watches, dus piloten en duikhorloges doen het bij mij erg goed.
Dit is dan ook de perfecte combinatie voor mij.
Het is al twee weken in mijn bezit, maar ben er nu pas toe gekomen foto’s te maken.
Voor de liefhebbers helaas geen striptease.

Het draagt met zijn 44mm verrassend klein. Veel minder lomp dan een Rolex Deep Sea.
(deze was zo lomp dat die is weggegaan en deze is terug gekomen)

De rubber band heeft een snel werkende fijn afstelling. Lekker om bij het wisselen van temperaturen het horloge comfortabel op de pols te houden.

De achterkant

Ik heb ook de stalen ‘Pilot’ band er bij.

Rate results na 2 weken: +1 seconde! Ik ben teleurgesteld in de andere merken.
De snelspringende datum is ook een grote verbetering ten opzichte van de ETA uurwerken waarmee de Chronomat eerder was uitgerust.

Dit horloge is een blijvertje (In ieder geval voor de komende tijd.)

Bedankt voor de aandacht en een prettig weekeinde!

Wim

Bijzonder fraaie en stoere Breitling, en dat zeg ik niet gauw van dit merk! Geniet van deze aanwinst in stijl, met RayBan, de jas kan nog even uit blijven B)-

Erg mooie dit!

Geniet ervan.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Deze vind ik erg tof. Het horloge combineert al het positieve van de andere Breitlings, maar zonder de bling e.d., dus helemaal goed. Van harte (tu)

(tu) topklok, geniet er van.

Helemaal top zeg!!
Jammer genoeg zie ik ze hier erg weinig, des te mooier zijn ze als ze voorbij komen…
Geniet van je aanwinst.:~

Grt, René

P.s. waarom flying fish?

Erg fraai horloge. Op rubber vind ik hem wat mooier dan op staal

Heel mooi! Veel plezier ervan!

Groet, Matthijs

Hierom blijf ik toch altijd een Breitlingfreak hoor! Schitterend!
Veel plezier ermee.

Bedankt voor de lovende reacties.
Op rubber is het horloge inderdaad nog iets mooier dan op staal. Staal vind ik zelf wel lekkerder als je echt met water in de weer bent of als het erg warm weer is.
Rubber kan dan wat zweterig worden. Daarnaast draag ik het horloge ook bij mijn werk waar ik veel in contact kom met oplosmiddelen. Dit is niet zo goed voor het rubber. Hetzelfde geldt voor gebruik in de tropen waar insecten werende middelen met DEET het rubber ook oplossen.

Het horloge is een tribute aan Herbert Nitsch.
Een piloot welke ook freediver is.
Zie hieronder wat de site van Breiling hier verder over zegt:

‘Herbert Nitsch, nicknamed the “Flying Fish” and the only freediver to have reached the fabulous depth of 700 feet, has found a chronograph to match his accomplishments in this special series of the Chronomat 44 featuring an all-black dial and a steel case with exclusive finishing. This ideal companion for all manner of feats is water- resistant to 500 m (1,650 ft), as highlighted by the red inscription on the dial. The watch of the extreme record breaker.’

Waar het mij om gaat is dat het een mooi en goed horloge is.

Prachtig, en euh, ik vind hem met de Pilot band mooier hoor!

Prachtige klok, gefeliciteerd.
Complimentje voor de foto´s.(tu)

Mooi horloge en mooie foto’s (tu)

Hoe kan deze nu aan me ontsnapt zijn…
Mooi man gefeliciteerd. Mooie sluiting op de rubberen band. Ik heb gewoon doornsluiting op mijn Superocean.

Houthakker Schreef:

Prachtige klok, gefeliciteerd.
Complimentje voor de foto´s.(tu)

+1 van harte!

Gaaf zeg! Het rubber vind ik mooi bij dit horloge. Veel draagplezier!