Nieuwe aanwinst: Fortis Marinemaster

Het was me het weekje wel, eerst een Heuer Kentucky gevonden, vervolgens komt de Camaro terug van zijn servicebeurt en dan komt er vandaag nog een nieuwe aanwinst binnen :smile:

Het betreft een Fortis Marinemaster uit ong. 1971 met een Valjoux 72 uurwerk. Het horloge is topstaat en heeft een geweldige mix van jaren '60 Ć©n '70 cool.

Van mij mogen dit soort weken meer voorkomen :+1:

24 likes

Ik denk dat felicitaties op zā€™n plek zijn.

Altijd prettig om te horen dat iemand een super dag had.

Feli dus !!

Elf.

1 like

Dat is een flinke collectie aan het worden.

1 like

Mijn beste,

Wederom een prachtige aanwinst!!
Geniet er met volle teugen van.

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Super Marc! Nu kunnen die Rollies er wel uit :sunglasses:

1 like

Haha, echt niet :smile:

Maar ik moet zeggen dat wat meer variatie me prima bevalt!!

Haha, verandering van spijsā€¦

1 like

Die Fortis schreeuwt om een andere band. Niet bruin in ieder geval. Verder een topaankoop!

Dank je en dat ben ik wel met je eens maar ik ben er nog niet over uit wat hier het beste op past.

Wellicht een zwarte tropic?

De huidige Marinemaster komt o.a. met een zwart lederen band met gele binnenzijde of zelfs in helemaal geel siliconen. Het is even durven, maar ik zou het doenā€¦

:+1: Mooi horloge XXoF, veel overeenkomsten met een Breitling Top Time uit die tijd!

1 like

Ik zou hiervoor een mooie band laten maken, een beetje vintage zwart leer met geel stiksel afgezet. Zoiets wil ik ook nog voor mijn Enicar Jet laten maken. TrappedLeatherworks kan dit ook goed dacht ik.

2 likes

Mooie toevoeging de Fortis.

van harte ā€¦deze zijn ook super vet :wink:

Wauw, Marc! Wat prachtig dit :smiley:

Coole klok! Staat mooi op die rally strap.

Beiden schitterende horloges. De fortis is met de gele dials een uitgesproken zomerklok. Veel draagplezier.

Ik vond nog een oud stalen bandje met correcte aanzet breedte.

Kan eigenlijk ook best wel, toch?

7 likes

Kan net,ā€¦
Ik denk inderdaad een Nato of zwarte band.

1 like

Super horloge, maar stalen bandje is niet mijn smaak. Eerdere suggestie vintage look zwart leer met gele accenten lijkt mij erg mooi.

1 like