Nieuwe Aanwinst: Frédérique Constant

Een week geleden stond hij op Horlogemarkt, de Frédérique Constant Persuasion Business Timer van Fokke. Hij had 'm in 2003 gekocht en 'm daarna duidelijk met veel plezier gedragen, de kast vertoonde nogal wat krasjes. Maar dat wist ik, de omschrijving en de foto’s waren duidelijk. Ik kreeg het horloge binnen met aankoopbon en doos, helaas zonder het instructieboekje maar ook dat wist ik van tevoren. Ik ben altijd erg blij als iemand duidelijk en eerlijk is in z’n advertentie, dan kan het alleen maar positief uitpakken.

Ik heb voor het eerst de Cape Cod er maar eens bijgepakt en ben gaan poetsen. En al erg snel was er duidelijk resultaat. Voor iemand als ik die eigenlijk te ongeduldig is om iets te verbeteren aan een horloge was dit een verademing, vrijwel alle krasjes waren er in no time uit! Gelukkig heeft het horloge saffierglas, want dat had ik niet afgeplakt, was het gewoon glas of plastic geweest had ik nu een probleem gehad :smiley:

Hoewel ik normaal liever geen quartzhorloges koop (met allerlei uitzonderingen) is het voordeel van dit horloge dat het geen secondewijzer heeft. Je ziet dus niet dat het quartz is. Ik kan namelijk slecht tegen een duurder horloge met een springende seconde (tenzij het mechanisch is). Verder heeft het wel dag, datum, week en maandaanduiding en maanfase.

Anywho, without further ado:

Ik ben er blij mee!

Gaaf! leuk dat de week/maand aanduiding tegengesteld draait.

Je was me voor met deze, heel veel draagplezier!!

Vrgr,

Vincent

ps, als je m zat bent mag je m pm-en :wink:

Erg mooi; stijlvol, classic en toch anders. Dit is een van de horloges van FC waar ik ook al eens serieus naar heb gekeken en omgehad. Heel veel plezier ermee.

Mijn beste Henrik,

Wel bekome het u met deze begerenswaardige aankoop.

Een wel heel bijzonder en fraai horloge.
Een horloge met een esthetische voorkomen welke zijn schoonheid tot in de volheid der jaren, steeds met eerbied presenteert.
Met recht een lust voor het oog en een genot voor de pols waaraan het gedragen zal worden

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit sublieme horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

mooie aanwinst (tu)

Gefeliciteerd met de aanwinst. Alles wat je van tijd wil weten in 1 horloge. Geweldig.

Michel

Gefeliciteerd met dit prachtig uitziende horloge!
Komt ie in de bovenste lade?

mvg. Frans

Potver, dus jij was degene die eerder had geboden :wink:
Veel plezier ermee in ieder geval.

Gefeliciteerd met de aanwinst(tu) Ik heb er een paar keer naar gekeken in de etalage van de plaatselijke ‘horlogeboer’, maar een nadeel (op de quartz aandrijving na;)) vind ik toch de ‘lege’ subdail van de maanfase. Het is zo’n erg wit plekje geworden in een verder evenwichtige wijzerplaat.

Daar heb je een punt, ik heb mij ook zitten verwonderen waarom ze dat zo gedaan hebben. Maar ik heb me er overheen gezet. :slight_smile:

Leuke klok, gefeliciteerd!

Scherpe waarneming Tom. Ik zie het nu ook. De 6 had mooi door getrokken kunnen worden misschien?

Jozias P Schreef:

Scherpe waarneming Tom. Ik zie het nu ook. De 6
had mooi door getrokken kunnen worden misschien?

. . . . of een logootje, tekeningetje of verhaaltje à la Rolex Sub of zo.
't Is een beetje kaal op die subdial. Maar het is verder een mooie klok!