Nieuwe aanwinst. Gigandet Speed Timer

Soms zag ik een horloge voorbij komen wat maar steeds bleef hangen. Wat was dat? Mmmm ziet er niet goedkoop uit. Het was de Speed timer van Master_Fan. Een beetje lezen en ik kwam erachter dat dit een oud failliet Zwitsers merk was. De naam was gekocht door een Chinees bedrijf en die maakte nieuwe modellen. Na het lezen van ervaringen op een Duits forum waar een heus verzamelthread op staat was ik verkocht. Voor een kleinme 100 euro en de kwaliteit is zeer degelijk. Een mooi Miyota uurwerk met een lopende secondewijzer die perfect uitgelijnd is.
Het is de moeite waard om de thread even door te bladeren maar ook gevaarlijk want de kans is groot dat je er ook één wil.
http://uhrforum.de/gigandet-speed-timer-vintage-herren-chronograph-t173622
Hier zijn mijn fotos. Denk dat er nog wel wat Gigandet modellen bij komen.


2 likes

Ziet er leuk uit en dat voor dat geld.

Veel draagplezier!

Sorry André, maar ondanks het feit dat ik heel wat mooie klokken van je voorbij heb zien komen, is dit niet mijn ding!

Tof ding! Geniet ervan :slight_smile:

Geeft helemaal niks hoor. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb ook al een aantal keer naar dit horloge gekeken maar uiteindelijk heeft het mij niet kunnen overtuigen.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Mooi ! Heb hem ook en ook in andere variatie…



Mijn beste,

Deze verzamelthread klok, lacht je als het ware tegemoed!!
Ik wens je er vele plezante tijden mee.
Mooi bandje ook. Staat hem goed.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Achterdeksel is ook leuk en de binnenkant ziet er ook zeer goed en degelijk uit. Ik heb bij Breil en Zodiac wel eens zeer slechte plastic spacers gezien met een heel klein uurwerkje. De kast was dan alleen maar lucht.


Mooi horloge voor een nette prijs :+1:

Echt leuke klokken, goed gebouwd en mooie uurwerken (quartz met 1/5 tik).

Vooral leuk met plexi glaasje erop :smile:

Gaaf hoor. Ik wil er ook nog graag 1 :slight_smile:

Mooie mod Marco. Als jij hem hebt weet ik dat ik een goede koop heb gedaan.
Deze staan ook op mijn verlanglijstje.




Waarkoopteda ?

Op ebay. Duitse dealer.

Ga eens zoeken, bedankt !

Jij weet ze wel te vinden @dreski. Ik vind het inderdaad leuk spul :sunny: Hmmmm … toch maar lid worden van het Uhrforum en mijn half Duitse vrouw om hulp vragen :wink:

Retteketet een gigandet, lekker aanwezig op de pols. Met dank aan Dreski :grinning:

Nog even een andere versie :smile: