Nieuwe Aanwinst: Glycine Airman 3

Oei, oei, na de aankoop en restauratie van mijn Glycine Airman 2000 lijk ik nu aangestoken door een Airman virus :sunglasses:

Vorige week zat ik eens rustig op eBay USA te surfen en toen kwam ik een wat zeldzamere variant tegen uit de Glycine Airman serie, de Glycine Airman Quartz ofwel de Airman 3 daterend uit het einde van de jaren '70. De prijs was nog laag dus ik m’n snipertooltje ingesteld en de volgende ochtend snel kijken en jawel . . .gelukt!!!

Gisteren kwam hij al binnen en hij is hartstikke leuk. Compleet origineel met originele band (helaas te kort, dus nu op zoek naar extra schakels), originele kroon, krasvrij glas (!), mooi vergeelde lume en massa’s originele vuiligheid.

Na een grondige schoonmaakbeurt en hem op een zwarte bund strap gedaan te hebben was het weer een puik klokje naar mijn mening.

Bijzonder is het feit dat het een echte 24uurs versie betreft en die zijn er in quartz uitvoering niet zoveel. Ik heb begrepen dat Glycine er slechts 1000 geproduceerd heeft en exclusief voor de Amerikaanse markt. Best een bijzonder klokje dus.

Daarnaast is de wijzerplaat ook erg mooi met een tweekleurige indeling: donkerder voor de avond/nacht tijd 18:00 - 6:00 en lichter voor het dag gedeelte.

Hij is wel wat kleiner met een diameter excl. kroon van 36mm maar door de grotere band krijgt hij toch een heel draagbaar formaat.

Afijn, hier de foto’s:

Originele kroon

Met grotere broer

Foto a la Hayek :slight_smile:

Geweldig gefeliciteerd zeg!
Deze zijn inderdaad moeilijk te vinden.
Desondanks hebben ā€œweā€ er op dit forum nu twee :).
Fantastisch!

Hier een foto van oom en broer, je moet de groeten van ze hebben :slight_smile:

Wat een pracht horloges!!! Maar wat bedoel je met een snipertool? Mijn biedingen mislukken vaak doordat ik te laat opnieuw bieden moet…

Groet, Justin

Jakkes, wat zijn die Airman’s toch mooi:D

Helaas boven mijn begroting, maar ik mag die 24 uurs horloges wel!

Gefeliciteerd met de bijzondere aanwinst(tu)

@landrover110:

Een sniper is een tooltje dat een paar seconden (5 tot 10) voor de veiling afloopt voor jou biedt.
Je kan natuurlijk ook direct jouw maximum bod doen, dan hoef je niet vlak voor afloop gestressed nog een bod in de laatste seconden te deon.

@grootmokum: dank je, zouden dit de enige 2 Airman Quartz exemplren in Nederland zijn :slight_smile:

@landrover en TJVreken: wanneer je direct je maximumbod plaatst riskeer je wel dat de uiteindelijke biedprijs hoger uitvalt dan wanneer je een snipertool gebruikt.

Groetjes,

Marc

Wat zijn ze mooi, kan er echt van genieten door alleen maar naar de plaatjes te kijken.
Gefeliciteerd met dit mooie duo!

mvg, Frans

Heel erg mooi en een uitvoering van de Airman die ik ook nog wel eens zou willen. Alleen die 36 mm zou ik eerst eens willen zien. Weet jij of er grotere is?

En je hebt het Airman boek toch wel al besteld hoop ik? http://www.horloge.info/artikel/Glycine-Airman-a-24-hour-timeline-of-flight/131

Erg mooi! Vooral de vorm van de indices en de wijzers zijn super!

Dit is toch dezelfde als die van Grootmokum?

Glycine Airman wordt met de dag populairder op dit forum! En terecht!

Vandaag een betere kwaliteit Bund binnen gekregen via Uhrenbandversand.de.

Staat volgens mij een stuk beter dan het Skai-leren bandje wat ik er tijdelijk op had gezet.

Staat goed(tu)

Ik vind de Glycine Airman ook een tophorloge, met een rijke (Vietnam) historie.

Hier die van mij, een Airman 46:

1 like