Nieuwe Aanwinst Glycine Airman DC-4

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Glycine Airman DC-4 en ben er zeer mee in mijn nopjes.
Ondanks dat Invicta de scepter zwaait bij Glycine en mijn hart grondige hekel aan dat merk ben ik blijkbaar toch een beetje Glycine minded.

Het begon met een veels te grote maar wel fraaie KMU 48 en daarna via @anon50762135 (wie heeft er nog nooit wat bij hem aangeschaft :joy:) een combat sub, om vervolgens bij de Airman modellen uit te komen.

Voor wat betreft de Airman modellen begon het met de double twelve vervolgens de World timer en dan sinds gisteren via een snelle deal met dank aan @Cal219 de DC-4.
2 Airman modellen is me ondanks mijn voorkeur voor het merk toch wat te veel dus de world timer zal het veld moeten ruimen.

Eerst maar eens genieten van deze knapperd :grin:

3d4b407d04210ab36b0d74456236344ee8ae6500_1_375x500

Datum puist moest ik even aan wennen maar mijn wat ouder wordende ogen :shushing_face: vinden het wel prettig, leuk detail is ook dat de datum aanduiding in het rood is.
Samen met de totale vintage vibe die deze DC-4 uitstraalt en de dauphine wijzers is dat het waarom ik hem zo mooi vind.

24 likes

Mooie aanwinst ! Gefeliciteerd.

En dat Glycine tot Invicta behoort, dat blijven we gewoon staalhard ontkennen. :wink:

1 like

Mooi hoor, veel plezier hier mee.

1 like

Mijn beste,

Kordate aanwinst hoor!!
Geniet er van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Pracht horloge en super prijs kwaliteit verhouding.
Wat maakt het uit wie de eigenaar is van Glycine.
Audi / Bentley / Bugatti / Porsche / Seat / Skoda / Lamborghini = Volkswagen
Jaguar/ Landrover = Tata India

1 like

hoe zit dat nou met die indeling op de plaat? Is dit een 24 uurs horloge? Tussen de 1 en 2 staat een 3. I am confused…

1 like

Nee dit is niet een zogenaamde purist versie. Je stelt de lange wijzer ( die zonder lume ) in op de am/pm tijd. Deze is afzonderlijk van de uurwijzer in te stellen, en dan kan je met de verdraaibare buitenste ring ook nog een andere tijdzone instellen.
De purist versie is er ook en deze heeft enkel een uren wijzer ( en natuurlijk minuten en seconden ) die in 24 uur 1 maal rond gaat.

1 like

Zelf geef ik de voorkeur aan de purist versies maar zijn broertje zegt hallo :slight_smile:

2 likes

Veel plezier er mee Bart, het was een leuke ontmoeting!

1 like

Zeker ook heel mooi :+1: ik weet zelf niet hoe mij dat zou bevallen zo 1 keer in de 24 rond gaan. Of dat je daar vrij snel aan went.

Dat went vrij snel :ok_hand:

1 like

Proficiat en veel draagplezier!

1 like